Streiff

Trådstartare
När klipper ni era hästar första gången för säsongen? Känner att det börjar bli dags, björnpälsen börjar komma, men det känns lite tidigt ännu. Fäller ju fortfarand som sjutton ...hur gör ni?

Sv: klippa...

Jag börjar med täcke redan innan fällningen börjar...givetvis bara tunna men ändå...just för att det inte ska bli nån björnpäls;)

I mitt stall ha folk börjat klippa sina denna veckan...sj hade jag väntat tills fällningen tagit slut...

Min häst började fälla i slutet av juli när det fortfarande var 30 grader varmt! Funkar inte att täcka då. Han är dock täckad nu då...

Vi klippte tävlingsponnyn för flera veckor sedan. Går ju inte att kräva höga prestationer om ponnyn har björnpäls...

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 943
Senast: Mint
·
Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
931
Senast: skogaliten
·
Hästvård Hej! Min häst har ett återkommande problem där han får som strävhårig päls ca 1-3 månader efter klippning nr 2 (som blir runt nov-dec)... 2
Svar
29
· Visningar
1 559
Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?

Hästrelaterat

Tillbaka