Klippa "tasshåret"??

H

Hammond

Min Jämte har jtte mycket päls mellan trampdynorna under tassarna och jag undrar. vad är bäst?
Att han har kvar det eller om jag klipper ner det??

Och så har jag en till fråga: Hur många gånger bör jag avmaska min hund per år?

MVH Malin

Sv: Klippa "tasshåret"??

Pälsen finns ju där av en anledning. Om han inte har besvär såsom att det fastnar snöklumpar i håret så tycker jag gott du kan låta det vara kvar.

Jag klipper bort det.. Det blir så blaskigt inne annars. Dock inte allt. Utan bara tussarna som sticker fram.

Klippte varje gång hon trimmades, ca 2 ggr om året.
Har alltid avmaskat mina en gång per år, på hösten.

Klippte det precis på min... Bara det som har vuxit "nedanför" trampdynorna

Jag klipper det som sticker ut, min grabb halkar med tassarna på golvet här hemma annars :p

vad har du för hundras?

jag har en pudel, dvs en ras som inte fäller och jag måste klippa mellan trampdynorna ganska ofta,, 1-2 ggr i måånaden. han får in så mycket skit där (borde fan ha skor utomhus *mutter*) och det blir småtovor även fast man försöker tvätta.. han lider inte av att det blir klippt heller (eller ja, själva klippningen, han tycker att jag ska ge fan i hans tålusar ;) )

vad har du för hundras?

jag har en pudel, dvs en ras som inte fäller och jag måste klippa mellan trampdynorna ganska ofta,, 1-2 ggr i måånaden. han får in så mycket skit där (borde fan ha skor utomhus *mutter*) och det blir småtovor även fast man försöker tvätta.. han lider inte av att det blir klippt heller (eller ja, själva klippningen, han tycker att jag ska ge fan i hans tålusar ;) )

jag har en jämthund

jag rakar min springer under tassarna, mellan dynorna. han får väldigt lätt svamp och det underlättar när det inte finns så mycket hår att hålla torrt!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
1 066
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 015
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 054
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 269
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka