Domino_s
Trådstartare
Min långhåriga schäferpojk har fått en sån hiskelig päls sedan han blev kastrerad. Visst är han supervacker, men borstningen är en mardröm. Han skriker, piper och försöker gnaga på mej. Tillsägelser, muta, gulli-gull, balsamspray, ingenting hjälper. Jag kammar superförsiktigt, har testat olika borstar och ingenting hjälper.
Det är främst bakbenen och rumpan det gäller. Jag har tränat, tränat, tränat med honom och nu ger jag snart upp. Han måste kammas ofta, annars tovar han ihop. Och är det blött ute som det blir nu framåt våren så blir det tio resor värre.
Tankarna har ni gått till att man kanske skulle klippa ner honom, inte jättekort. Men så det blir mer lätthanterligt, Spara manen och svansen bara. Sambon vrålvägrar och vill att han ska ha kvar pälsen, men samtidigt så är det ju inte han som kammar honom.
Vad tror ni, förstör jag pälsen? Kommer han se urlöjlig ut?
Mvh Domino_s
Det är främst bakbenen och rumpan det gäller. Jag har tränat, tränat, tränat med honom och nu ger jag snart upp. Han måste kammas ofta, annars tovar han ihop. Och är det blött ute som det blir nu framåt våren så blir det tio resor värre.
Tankarna har ni gått till att man kanske skulle klippa ner honom, inte jättekort. Men så det blir mer lätthanterligt, Spara manen och svansen bara. Sambon vrålvägrar och vill att han ska ha kvar pälsen, men samtidigt så är det ju inte han som kammar honom.
Vad tror ni, förstör jag pälsen? Kommer han se urlöjlig ut?
Mvh Domino_s