Klippa in liten bild i stor bild i PS

K

Kuckeliku

Är nog seg i huvudet idag på söndagen, men jag misslyckas.
Skulle vilja ha en 'for dummies' just nu.
Jag har tagit ett kort på en fågel, som är långt bort, så jag tänkte zooma in den och lägga som en liten ruta i ena hörnet.
Så här har jag gjort.
Klippt ut den lilla fågeln, skapat en ny bild med den.
Förminskat orginalet till tänkt storlek
Förminskat den nya bilden till passande storlek.
Jag kopierar lilla bilden till minnet, men om jag sedan markerar stora/orginalbilden så får jag inte upp något alternativ om att klistra in den lilla.
Jag är ingen hejjare på ps, men skall man köra in den som layer, past into eller?

Sv: Klippa in liten bild i stor bild i PS

Alltså, jah kan pasta in den med ctrl+v men då hamnar den alltid i mitten... jag vill ju ha den i hörnet....

Jag brukar alltid skapa ett nytt lager med Ctrl+Shift+N, sedan använder jag Ctrl+V direkt. Därefter använder du verktyget som heter Move Tool. Klicka på den inkopierade bilden i det nya lagret, håll ned musknappen och flytta runt :)

toolbox.gif

När du skapat ett nytt lager kan du välja att transformera endast det specifika lagret genom: Edit -> Transform.
Så slipper du kopiera mellan olika "arbetsytor"/bildfönster för att ändra storlek och sådant :)

Fan vad du är bra!
:bow: :bow: :bow:
Hade kallt räknat med att det bara var att vänta på att du skulle vakna! :angel:

TACK!

Jag ska gå upp tidigare på söndagsmornarna och sätta mig direkt vid Buke i fortsättningen, jag lovar :D
:)
inte nödvändigt... jag hann ju ut på långpromenad med hundarna...
Det var i förrgår jag försökte och försökte, och så har jag klurat tills idag...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka