Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tror hon syftar på att 1-2 cm är bra mycket kortare än shettisen "naturligt" har. Jag har då mött en minishettis som hade helt ofantligt med päls. Den var tvungen att helklippas för att må bra... (den reds och hade svårt att torka med all päls)
Mormor står och blåser honom torr med hårtork när han varit ute i regn/snö.
Den var tvungen att helklippas för att må bra... (den reds och hade svårt att torka med all päls)
Snäll??? Inte det minsta
Jag anser att det är endast snobberi som får människan att klippa även ansiktet på en häst, t o m öronen och känselhåren ska bort. Varfördå??? För att det ser snyggare ut....
Hästen har en päls av en anledning och det är för att skydda den för väder och vind. Jag kan sträcka mig till att man klipper till viss del då hästarna står i alldeles för varma stall och rids i för varma ridhus (med för varma menar jag att dom är bekväma för människan men alldeles för varma för hästarna egentligen)
Men att även ta huvudet har ingen funktion, förutom att det är "snyggare". Hästar tål faktiskt att svettas lite. Men att klippa en massa bara för att täcka in dom stackarna dygnet runt förstår jag inte vitsen med.
Bättre att täcka för att dra ur svett och fukt medan hästen "kallnar" efter ett pass än att den ska behöva gå med täcke/täcken dygnet runt.
Men att även ta huvudet har ingen funktion, förutom att det är "snyggare". Hästar tål faktiskt att svettas lite.
Ahh..det är alltså därför folk rakar! För att få lägga ut flera tusen på diverse täckenMen att klippa en massa bara för att täcka in dom stackarna dygnet runt förstår jag inte vitsen med.
Bättre att täcka för att dra ur svett och fukt medan hästen "kallnar" efter ett pass än att den ska behöva gå med täcke/täcken dygnet runt.
*kl*
Svarar många på en gång här...
Hur många är det egentligen som har missat nya föreskrifterna för hästhållning som trädde i kraft i Augusti ?
Det är INTE ok att klippa bort hästarnas känselhår, så att raka HELA ansiktet är inte ett alternativ... det är att anse som oseriös och dålig hästhållning
F-n, kan man inte skaffa fram barbiedockor till alla som inte inser att dom har en häst och inte någon docka ?