Klippa eller inte?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare SanchoPancho
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 871
S

SanchoPancho

Mitt halvblodssto är ganska korthårig men hon svettas som sjutton när jag rider. Hon torkar dock väldigt fort. Skall jag klippa henne ändå?
Pälsen är kort men tjock. Hm funderar på hur jag skall göra, man vill ju inte ha en nakenpålle :D

Om hon ändå torkar fort och inte verkar bli märkbart tröttare av all päls finns det väl ingen anledning att klippa? Jag hade inte gjort det iallafall.

Varför inte prova att klippa lite i ljumskarna(?) fram och ev en rand på undersidan av halsen. Det brukar räcka till och samtidigt sabbar man inte hästens isolering.

LIA

Jag skulle klippa en halvklipp. Halsen, magen och ljumskarna.
Da slipper man svetten, samt risken att bli kall och forskyld om hon fortfarande ar vat.
Dessutom blir hon lattare att rykta och halla ren och fin.

Lycka till!!

Liknande trådar

Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
1 932
Senast: Mint
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 371
Senast: skiesabove
·
Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte... 2
Svar
25
· Visningar
1 817
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Tillbaka