Klinikbesök!

C

chanolundsgard

Har ni varit med eran häst och kollat luftrören? Vad sa de? Varför åkte ni och kolla, symptom? hur mycket fick ni betala i självrisk? ska snart iväg med min och kolla pga att han inte slutar hosta men har ingen feber..:(
 
Sv: Klinikbesök!

Var på klinik och kollade min ettåriga hingst för två veckor sedan. Detta för att han varit väldigt snorig och lite hostig och rosslig ett bra tag. (Ända sedan jag köpte honom 2 mån tidigare).
Det konstaterades att han hade en rejäl förkylning. De gick även ner i halsen och kollade så det inte var struppipning han hade. Men han var bara rejält slemmig och tjock i halsen. Stackarn!
Fick en kur med penicillin på 5 dagar. Gav dem som pasta i munnen, som när du avmaskar alltså. Han är nästan helt bra nu!

Vad det kostar beror på vilket försäkringsbolag du har, om självrisken är fast eller om du ger en viss procent osv.
 
Sv: Klinikbesök!

Vad kostade undersökningen? Jag menar utan att du räknar försäkringspengar utan totalt?
 
Sv: Klinikbesök!

Kollade väl förra året sist tror jag, då betalade jag 600 har jag för mig.

Kollade pga "sprängning" med kraftig näsblödning. Resultatet visade mkt slem i halsen - virusinfektion - behandling med Hippotrim.
 
Sv: Klinikbesök!

Har kollat mitt gamla sto i Skara. Hon var kollad av distrikts vet. hemma. Hon blev kvar där i 3 dagar. De gick ner i luftrören med kamera, lungbiopsi och några blodprov.
Hon hostade, flåsade och hade svårt att andas när hon gick på tygel.
Det visade sej att hon hade bronkit (det hade de sagt hemma oxå) och hon hade lungmask.
Tror jag betalade 3-4 tusen.
 

Liknande trådar

Hästvård Idag var vi iväg på klinik och känner bara att jag skulle vilja ventilera mig lite. Se om fler kanske har liknande problem? Veterinären...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Zevzan
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
850
Senast: Murray
·
Hästvård Min ena häst har fått en sårskada och fått Metacam utskrivet av veterinär. Hon har gått på det någon gång tidigare, och det är alltid...
2
Svar
21
· Visningar
2 517
Juridik & Ekonomi Jag köpte en ställbar säng från ett företag i våras. Då synkroniseringen inte fungerade fick jag igenom en reklamation och skulle skicka...
Svar
5
· Visningar
517

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp