Klinik eller gårdbesiktning.

FadeAway

Trådstartare
Normalt hade jag inte tvekat om att åka till klinik men nu kommer jag sannolikt köpa en åring/tvååring. Gör det så stor skillnad då? Då böjer man ju tex inte.

Sv: Klinik eller gårdbesiktning.

Om jag köpte en väldigt dyr häst, oavsett ålder, eller om jag köpte den för att statsa stort och mycket pengar på den, så skulle jag ta den till klinik och få den ordentligt genomgången.

När jag köpte min tvååring som ska bli min fina kompis och kanske tävla lite i framtiden, valde jag gårdsbesiktning.

Om du vill ha hästen röntgad så är det ju klinik..
Kanske är bra då man inte böjer.
Vore ju intressant att veta om den har lösa benbitar eller dyl.

Hade valt klinik för att röntga den för att veta att den inte har OCD.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 102
Senast: Kilauea
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
340
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 977
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Vi har en nätt B-ponny (Welsh) som ska ridas in snart. Tjejen som ska hjälpa till att rida in henne är 15år ( ca 167cm lång , men väger...
Svar
2
· Visningar
297
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka