M
MAJSAN55
Hur funkar det egentligen? Jag trodde att man lärde in att klicket i sig var belöningen för önskat beteende och avsaknaden av klicket "straffet". Men så läste jag nånstans att man aldrig ska klicka utan att belöna efteråt (godis, lek eller vad man nu föredrar). Men vad är då poängen med att klicka? Eller är det bara för att man kan vara mer exakt med ett klick än om man ska börja gräva i fickor efter godis och bollar, och sen kan den "riktiga belöningen" komma med en liten fördröjning fast att hunden ändå fattar exakt vad som var rätt?
Min terrorist här hemma är 11v nu och jag tänkte sätta mig in i det här med klickerträning. Nåra tips? Hon är följsam och kontaktsökande, och jag försöker uppmuntra det så gott jag kan. Hon har fattat att ögonkontakt utlöser varsågod vid mat och in/ut osv. Mer övningar/lekar för att främja det här? Hon håller ju inte koncentrationen mer än väldigt korta stunder och resten av världen är sjukt intressant, så det gäller att passa på
Så, släng in tankar, tips och så vidare.
Min terrorist här hemma är 11v nu och jag tänkte sätta mig in i det här med klickerträning. Nåra tips? Hon är följsam och kontaktsökande, och jag försöker uppmuntra det så gott jag kan. Hon har fattat att ögonkontakt utlöser varsågod vid mat och in/ut osv. Mer övningar/lekar för att främja det här? Hon håller ju inte koncentrationen mer än väldigt korta stunder och resten av världen är sjukt intressant, så det gäller att passa på
Så, släng in tankar, tips och så vidare.