Klickerträna katt

Vimsevilja

Trådstartare
Tänkte bara fråga om det är fler än jag som klickertränar sin katt?

Själv klickertränar jag min svarta gosing, han kan nosmarkering men vi håller på att träna in vacker tass samt sitt.
Vi har inte klickat så länge (klickertränar mest hästen) men han lär sig väldigt snabbt :)

Fler som klickertränar sina katter? :D
 
Sv: Klickerträna katt

Visst :D

Jag använder mig av en Targetclick som finns att köpa i djuraffärer (en lila klicker med utfällbar pinne med grön kula på)
Den funkar bäst till min katt, då jag använder kulan som hjälpmedel :p
Godiset jag använder är kräftost, på tub. Han har en egen, så när han ska få sin godisbelöning så får han slicka en gång på kräftosten (enklare än att han ska hålla på o tugga kattgodis, då det tar lite för lång tid)

Annars gör jag i princip samma sak som man gör med en hund, bara lite mer tålamod och så där :)
 
Sv: Klickerträna katt

Haha guu va gulligt!
Men hur gör man med hund då?
Jag har bara gjort konster med häst, men vi använde aldrig nån klicker..
 
Sv: Klickerträna katt

Det är nog bäst o fråga på Hundforumet :) Jag är ganska dålig på att förklara ^^

Sök på google också, finns massor av info där :)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
174
Senast: MJLee
·
Katthälsa Hej, Letat bland andra trådar, men försöker med en ny fråga. Katten kom in i går morse och var förlamad i svansen. Akutbesök till...
Svar
18
· Visningar
913
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
734
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 550
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp