Klickerspår

E

Excellent

Är det någon som lärt in sin hund gå spår med hjälp av klicker, snitslar nere vid backen och inget spårslut? Fick höra om metoden och blev nyfiken, men jag vet ingen som kört in sin hund så.... Skulle vilja ställa lite frågor om det....

Någon som vet någon länk där tillvägagångssättet beskrivs närmare?

Sv: Klickerspår

Vill man inte att hunden ska använda nosen?

Jag förstår inte, varför vill man ha snitslar nere vid marken, inget spårslut och varför med klicker?

:confused:

Senast ändrad av en moderator:

Har inte hört talas om denna metod, men som ovan skriver: Varför snitslar i backen och inget spårslut?

Jag vet inte heller.... Tänkte om det var någon här som kände till metoden som kanske kunde berätta närmare. Eller visste någon länk?

Hörde om "spårklickermetoden" av en som hade hört av en.... etc

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 221
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 413
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Jag har sedan 2 år tillbaka min första hund. Hon är det finaste jag har, och att se henne lycklig är det bästa jag vet. Jag gör...
Svar
19
· Visningar
2 324
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama