klicker till flera djur

T

tazza

Jag har bestämt mig för att klicka in hästen, det går ju så bra med hunden...:D

Men ni som har flera djur ni använder klickermetoden på, har ni samma klicker då? Kan ni träna den ena när den andra är med?

Det är ju synd om hästen gör något bra samtidigt som hunden äter hästbajs, liksom...:D

Sv: klicker till flera djur

Jag använder samma klicker till båda hundarna för tillfället, men då tränas dom inte samtidigt. Ska man träna samtidigt kan det vara en idé att antingen ha olika klickers eller ha en klicker där man kan ställa om ljudet när man klickar.
Är dock ingen klickerexpert så någon annan får ge en bättre förklaring. Jag kör på vad jag hört. :angel: :D

Finns det sådana klickers? Vet du var?:bump:

Även om man inte tränar djuren samtidigt är det ju trist om man inte kan ha med hunden i stallet t ex när man ska träna hästen, för att våfflan kommer springande och tror hon gjort något bra.

Jo det finns det, men jag PM'ar adressen så att inte tråden tas bort för att man gör reklam.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 472
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 709
Övr. Hund Hur tänker ni andra kring att gå med kopplad hund genom en hage med djur? Tänker ni olika beroende på vilket djur? Jag har under mina...
2
Svar
34
· Visningar
3 112
Senast: Santoxen
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama