"klicker kan ersätta spö"

M

Montgomery

att det är snällare(?) har jag förstått men vad det är fattar jag inte, hittar inget på google heller :S. så vad är klicker för ngt?

Sv: "klicker kan ersätta spö"

Om du vill lära dig klickerträning (som jag antar att du menar) så rekommenderar jag att du köper en bok och läser igenom vad klickerträning innebär ordentligt innan du försöker på egen hand..!

Sv: "klicker kan ersätta spö"

Här är en sida.

Klickerträning är, till skillnad från spöet, ingen bestraffningsmetod. Det är fruktansvärt kul att hålla på med, men som CeciliaW säger: läs på först så du vet vad du gör innan du gör något.
Själv har jag klickat i drygt en vecka, hästen tycker allt är mycket roligare och jag med :D Nu letar jag med ljus och lykta efter någon som kan hjälpa mig lite på traven.

Man skulle kunna säga att klickerträning och PNH har lite samma koncept. När jag läste en bok av Alexandra Kurland (rekommenderas!) slog det mig att hon och Linda Parelli uttrycker samma saker fast på lite olika sätt. Tanken är den samma.

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
293
Senast: Lavinia
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Hittar inget vid googlande så jag frågar det allsmäktiga Bukeoraklet 😍 I morse när jag körde till jobb så nös jag. Inte någon liten...
Svar
3
· Visningar
274
Gnägg Hjälp! Jag och min tränare planerar att ta med hästen till Tyskland för en veckas träning och har börjat nysta i vad vi behöver göra för...
Svar
16
· Visningar
1 059
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama