J

jappisen

Min hund har sedan ca 3-4 veckor varit irriterad i ena sidan när jag kliar eller klappar på en bit ca 5 *5 cm parti. Han kliar sig inte så mycket själv utan någon enstaka gång om dagen, ibland inte alls. Men om jag klappar där så går ofta bakbenet.

Min hund har sedan några år tillbaka konstaterad kronisk tarminflammation och misstnkt foderallergi. Det brukar inte resultera i klåda utan i att hans mage blir inflammerad. Första jag tänkte på var fukt ekem eftersom han badat en del i sommar. Men han har inga ekem vad jag kan se, hur ser fuktekem ut?

Någon som har en aning om vad det kan vara. Ska försöka få tag i hans vet imorgon men vet inet riktigt om man överdriver eftersom det inte syns något. Om det borde störa honom så mycket så borde han väl klia sig själv mer än någon enstaka gång ibland

Sv: kliar

Prova 50% propylenglykol som finns att köpa på apoteket. Ta det på en bomullstuss och badda med det. Dom får inga biverkningar av det. Jag kan inte garantera att det försvinner då det är svårt att veta vad hunden har men en grej som är värt att testa :) har provat det på både häst och hund och vet att det funkar mot mycket t ex ringorm, svamp, parasiter m.m.

Liknande trådar

Hundhälsa Hittade ingen passande tråd, bara lite löst om foder i en del. Vår ena hund (Dobermann) har uppenbara problem att sätta vinterpäls...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 240
Senast: SusieQ
·
Hästvård Jag börjar bli desperat!!! Har en shettis som under de 3 åren jag haft henne mer eller mindre tyckt att det varit "skönt" att klia...
2
Svar
21
· Visningar
5 247
Hundhälsa Har en snart ett årig jack russel tik... köpte henne som 14v valp och ngr dgr efter hemkomsten så fick hon oerhörd klåda i öronen... hon...
Svar
11
· Visningar
5 654
J
Hundhälsa Min hund har sedan ca 6 veckor sedan varit irriterad på ena sidan och ena benet. I början tänkte jag inte på det så mycket då han inte...
Svar
15
· Visningar
14 626
Senast: jappisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Retrievertråden