Kliande springeröron

L

LuddeLump

Vår nya springer spanieltik har börjat klia sig i ena örat. Hon är svagt röd och kanske något svullen i "krumelurerna". Det var även lite svartbrunt kladd jag kunde torka bort med tops.
Finns det nåt jag kan göra själv, eller är det veterinären direkt som gäller?
Hon är nyligen urklippt och tillsnyggad i öronen.

Sv: Kliande springeröron

Det är veterinären som gäller. Så får denne visa dig hur det skall hanteras o skriva ut antibiotika om det behövs. I lindriga fall kan det räcka med Epi-Otic varje dag men som sagt ett veterinärbesök nu första gången.
PL

Som sagt raka vägen till veterinären, be dem ev kolla om ni behöver göra en odling oxå... Våran springer behandlade vi i flera omgångar tills jag bytte vet och fick ett odlingsprov och kunde behandla mot det det var....

Tack för era svar. Jag ringer veterinären på måndag morgon!

Liknande trådar

Hundhälsa Ska försöka göra denna historia så kort som möjligt men det är nog lättare sagt än gjort. Så här är det: blandrastik tax och drever. 6...
Svar
9
· Visningar
2 085
Hästvård Efter att ha fått ett helt gäng med veterinärer att klia sina huvuden tar jag nu buke till hjälp! Allt började i våras, tror det var i...
2
Svar
33
· Visningar
10 270
Senast: Lisa2014
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
30 004
Senast: sandrafors
·
Hundhälsa Har en snart ett årig jack russel tik... köpte henne som 14v valp och ngr dgr efter hemkomsten så fick hon oerhörd klåda i öronen... hon...
Svar
11
· Visningar
5 653

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka