Kli, kli, kli

K

Kat

Jaha. Nu kliar de sig igen.

Körde loppmedel på alla fyra i höstas. Det var INTE roligt.
Nu kliar de sig vilt igen.

Vad finns det mer än loppor som kliar mycket (de är utekatter)?
Öronen kliar förvisso, men inte bara, så jag tror inte på öronskabb.

Loppor, löss, öronskabb, allergi, mjällkvalster, infektion i huden etc.
Åk till veterinär för provtagning och korrekt behandling!

Om det ar loppor sa finns det ett bra knep for att halla dem borta: Blanda ut nagra ( 1 per katt ) pressade vitloksklyftor i burkmat. Ge detta en gang i veckan under sommaren. Funkar aven for hundar fast da maste man anvanda mera vitlok.

Inte så bra att ge vitlök till hund då det är giftigt för dem!!

Åk med en då!! De andra har säkert samma åkomma om de kliar sig allihopa...

Hundar kan få hemolytisk anemi om de äter mycket lök/vitlök.

Jag trodde de var väluppfostrade och satt med hjälm på, bakom dig :D!!

Sv: Re: Kli, kli, kli

Då ringer jag mamma :D

Det här var ju inte direkt akut.

Ursäkta???

Du spottar efter perseruppfödning,tycker att det e befängt att avla på katter vars ögon rinner lite, något som inte ens är störande för katten..
Medans du själv har katter som springer omkring o drar på sig det ena efter det andra o så kan du inte åka till veterinären med dom utan ringer mamma om det blir akut??!!
Tror du det är skönt att ha skabb o svamp o gud vet vad?? Tycker du det är snällt?? Är du en riktig djurvän då??
Förstår inte varför du yttrade dig om persern för när du inte ens kan ta hand om dina egna djur o vet vad som är bäst för dom!!!

Sv: Re: Kli, kli, kli

Du fick leta ett tag innan du hittade den här va? ;)
Den är två ÅR gammal!

Jag behöver knappast säga att de inte kliar sig längre.

Sv: Kli, kli, kli

Nej jag letade inte särskilt länge... tyckte bara det var intressant att se vem personen med åsikter om mina djur är, o då hitta jag det här!!
Jag står fast vid det jag sagt, o så måste jag tillägga att det är tydligt att du inte har så mycket kunskap om persern!

Jag orkar inte sitta här o tjafsa, jag skiter i era åsikter nu. kom inte hit till buke för att hamna i osämja med folk. men man blir ledsen när folk har åsikter om sånt de egentligen inte är så insatta i.

Jag älskar mina djur, de är friska o de kommer fortsätta va friska då jag bara avlar på friska djur. Tycker det är a och o oavsatt vad för djur man har, det e det som är seriös djurhållning!!

Sv: Kli, kli, kli

Kan inte du skilja på en generell uppfattning om avel och dina egna djur så är det ditt problem faktiskt.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
615
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 854
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
866
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Vår 17-åriga bondkatt har det senaste året börjat jama på ett väldigt ovanligt sätt. Hon utger ett mörkare och högre ljud än sina...
Svar
8
· Visningar
795

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka