T
Tofslan
I början av februari (8onde) fick min kanin en ögoninflammation på höger öga och behandlades med en antibiotisk salva i tio dagar två gånger om dagen. I slutet av behandligen började det komma ut vitt klet ur högra näsborren, jag pratade med en kaninkunnig person (dock inte veterinär) och vi antog att det var salvan som kommit in i tårkanalen och kom ut genom näsborren. Nu snart två månader senare kan det fortfarande komma ut lite vitt klet ur hennes näsa, inte varje dag men lite någon gång nu och då. Ibland mera och ibland mindre. Är det någon som har någon liknande erfarenhet? Tror ni teorin om salva i tårkanalen kan stämma? Och tycker ni att jag borde höra av mig till veterinären?
Det kan tilläggas att kaninen är pigg och busig precis som vanligt och är inte på något sätt allmänpåverkad. Och att vänstra ögat och näsborren inte har haft något problem/symtom alls.
Det kan tilläggas att kaninen är pigg och busig precis som vanligt och är inte på något sätt allmänpåverkad. Och att vänstra ögat och näsborren inte har haft något problem/symtom alls.