Klet från nosen på kaninen.

T

Tofslan

I början av februari (8onde) fick min kanin en ögoninflammation på höger öga och behandlades med en antibiotisk salva i tio dagar två gånger om dagen. I slutet av behandligen började det komma ut vitt klet ur högra näsborren, jag pratade med en kaninkunnig person (dock inte veterinär) och vi antog att det var salvan som kommit in i tårkanalen och kom ut genom näsborren. Nu snart två månader senare kan det fortfarande komma ut lite vitt klet ur hennes näsa, inte varje dag men lite någon gång nu och då. Ibland mera och ibland mindre. Är det någon som har någon liknande erfarenhet? Tror ni teorin om salva i tårkanalen kan stämma? Och tycker ni att jag borde höra av mig till veterinären?

Det kan tilläggas att kaninen är pigg och busig precis som vanligt och är inte på något sätt allmänpåverkad. Och att vänstra ögat och näsborren inte har haft något problem/symtom alls.

Sv: Klet från nosen på kaninen.

Ingen som har varit med om detta?

Sv: Klet från nosen på kaninen.

Rådfråga en veterinär.Kan vara ngt annat problem och då är det väl bra om ngn kunnig behandlar i tid.

Liknande trådar

Hundhälsa För snart två år sedan fick Ivan ett irriterad öga med svullet ögonlock. Han hade ett litet, litet sår på ögonlocket, men blev...
Svar
18
· Visningar
7 489
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 537
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama