Klaus Ferdinand Hempflings 1-year schooling

L

Lunagarden

Hej!

Vilka här är det mer än jag som ska delta i kursen som startar i juni? Har du gått kurser för KFH tidigare? Vilka förväntningar har du?

/Cecilia :)

Sv: Klaus Ferdinand Hempflings 1-year schooling

Jag ska gå och jag har varit på de tidigare som han har haft här i sverige har haft med häst två ggr.

Hoppas på mer insikt om mig sjäv och därmed kunna utveckla känslan för hästar och djur mer.

Själv då?

Hej!

Jag har inte deltagit i någon kurs, men haft en stor fascination av hans böcker och filmer under många år. Teknikerna som KFH använder i Dansa med hästar stämmer mycket överens med sättet som jag arbetar med hästar.

Mina förväntningar är mycket mycket höga - både för min personliga utveckling och i mitt möte med hästarna. :D

Jag hoppas kunna ta med en av mina hästar - främst min hispanoarabé-åring - på en av kurserna. Här är foto på Zhakira som föl.

Zhakira1.jpg-for-web-LARGE.jpg

Det ska bli roligt att träffa dig, Yoshi! Vad har du för häst/ar?

Vilken underbar bild! Hur gammal är den nu?

Jag har en islandshäst som heter Yoshi han har karaktären barnet och eldvakten med andra ord en ganska svår kombination. Vi har dock lyckats att etablera ett fantastiskt förhållande med givande och tagande. Han är underbar och lär mig så mycket varje dag.

Har du någn bild på din häst när den är äldre? Är mkt intresserad av de olika karaktärerna, ska bli kul att se om man kan lära sig mer om dem.

Mvh Fatima

Jag ska vara med, gick de två kurser Klaus höll i Sverige förra året.

Hoppas på mycket lärdom om livet och hästarna och mig själv, precis som ni. :) Ska också bli intressant att se vad som sker när det finns möjlighet till att ställa följdfrågor och reflektera över en längre tid, till skillnad från när man åker på en helgkurs.

Hej igen,

jag har inte alls fördjupat mig i karaktärerna, men det ska bli spännande att lära mig mer om dem.

Zhakira är 1 månad på bilden, har tyvärr ingen som är nyare eftersom hon är full av raggig vinterpäls just nu ;)

Men så fort hon har fällt ska jag fotografera henne igen, och då lägger jag ut bilder här. Vilken kategori tror du att hon tillhör?

Här är hennes mamma Bellamijana
image8.gif

Hälsn. Cecilia :)

Hej Pellan!

Så kul att du också ska vara med. Vad har du för häst/hästar? :D

Är det någon av er som bor i södra Sverige?

/Cecilia - Skåne :)

Det ska verkligen bli kul att träffa alla!

Tror inte man kan katigorisera förens dem är stora (typ 3 årsåldern) har för mig att kfh har nämnt det kanske i boken eller på någon av kurserna.

Lägg in bilder på mamman så kan vi gissa och träna lite?

Jag bor söder om stockholm

Känner flera som ska gå ett-års som även varit på tidigare kurser

När ska ni boka flyg?

Vet ni exakt var vi ska vara.

Hm vi får nog inte prata så här i en tråd sorry

Kan du uttyda något av det gamla fotot jag la in på Bellamijana? :-)

Ska försöka ta lite nya foton.

Jag har bokat billig flygresa med RyanAir. Har ni bokat?

GOING OUT
From Malmo(MMX) to London Stansted(STN)
Thu, 21Jun07 Flight FR259 Depart MMX at 10:00 and arrive STN at 10:50

COMING BACK
From London Stansted(STN) to Malmo(MMX)
Tue, 26Jun07 Flight FR258 Depart STN at 06:50 and arrive MMX at 09:35

Självklart! :)

Ska du också vara med på 1-year-s?

Hej Pellan!

Så kul att du också ska vara med. Vad har du för häst/hästar? :D

Är det någon av er som bor i södra Sverige?

/Cecilia - Skåne :)

Du kan läsa om mina hästar i den där presentationstråden som ligger i detta forum. :) Jag bor i Falköping, kanske inte riktigt så långt söderut som du alltså. Flyger nog från Göteborg, och Fatima från Sthlm, men vi kanske kan försöka ta flyg som ligger nära i tid så att man kan samåka från London?

Du kan läsa om mina hästar i den där presentationstråden som ligger i detta forum. :) Jag bor i Falköping, kanske inte riktigt så långt söderut som du alltså. Flyger nog från Göteborg, och Fatima från Sthlm, men vi kanske kan försöka ta flyg som ligger nära i tid så att man kan samåka från London?

Ja, vi kan hyra en bil. Och det vore skoj att boka in oss på samma hotell.

Det ska verkligen bli kul att träffa alla!

Visst var det du som mailade till mig tidigare i vintras :idea:

Jag har precis bytt jobb, och har lite "information overload" just nu ;)

Ja kanske :) tills dess hoppas jag att ni som varit där delar med er av erferenheter och bilder :p

Hej

Vore absolut kul att åka tillsammans så gott det går, vi får hålla kontakten, kanske genom denna tråd? Detta till alla även om svaret bara blev till dig ;)

Måste bra få fråga vad menar du med

"information overload"

Är säkert helt av banan men jag måste bara fråga ;)

Fatima

Det är för lite att se man behöver se hela hästen gärna i typiska situationer samt profil och helbild.

Säg till när du har mer kort så gissar vi alla som vill för att träna

Fatima

Liknande trådar

Hästvård Hör mig för om någon varit med om liknande och vill dela med sig av sin erfarenhet kring det. Bakgrundsinformation: Min häst fick en...
Svar
15
· Visningar
2 198
Senast: ll.96
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 504
Skola & Jobb Dottern ska läsa in Fysik 1 för att få behörighet till en specifik utbildning (hon läste samhälle på gymnasiet och där ingick tyvärr...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 104
Senast: Otherside
·
Skola & Jobb Nu får ni gärna hjälpa mig att fundera på vad som är smartast att göra. Den 10/12, får jag reda på om jag har kommit in på...
Svar
14
· Visningar
1 704
Senast: Nougat
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama