Klättring med pålagringar?

B

bestatjejen

Mitt sto har ju pålagringar som sitter i kotan hö bak.
När dom konstaterades så avråddes det att klättra som del i rehabliteringen. Hon var då halt och hade inte en endaste muskel i kroppen.
Nu 3 år senare har hon inte visats sig lida av pålagringarna uatn rids som vanligt, är det fortfarande inte är att rekomendera att klättra pga av detta?

Nån som vet?

Sv: Klättring med pålagringar?

Puttar lite .......:angel:

Kom igen nu kloka bukare... Ingen som vet?

Jo tack jag vet.

Fast nu frågade jag ju här och hade du inget bättre att komma med skulle du kanske inte skrivit nåt alls?

Det var ett tips i all välmening.
Det är veterinären som vet varför h*n avrådde från klättring från första början, och då denne som kan avgöra om den anledningen är borta vid det här laget.

Vi på Buke kan bara gissa.

Håller helt med.. Prata helst med veterinärern som behandlade henne. Ingen vet bättre än h*n.
Om vetten sa tydligt att det gällde bara i rehabben så menade h*n ju säkert det.

Han har inte sagt det klart och tydligt. Utan just då pratade vi bara om just rehabliteringen och inte annat.

Men jag ska ta och ringa dom så får vi se.

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
1 001
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 975
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 585
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka