Klätterträd

turbofling

Trådstartare
Vi hämtar vara kattungar nästa vecka och jag sitter och tittar pa klätterträd till dom.
Vad ska jag tänka pa, vad är viktigt att ha med i "trädet"?
Vad har era katter tyckt om?

Långa sisaldelar, så dom kan sträcka på sig ordentligt när dom klöser (en vuxen katt blir rätt lång) och sovplats högt upp (gärna fler) ligger i toppen på mina tre katters lista.

Vi hämtar vara kattungar nästa vecka och jag sitter och tittar pa klätterträd till dom.
Vad ska jag tänka pa, vad är viktigt att ha med i "trädet"?
Vad har era katter tyckt om?

Mina massakrerade det lilla trädet jag köpte i tron att det skulle räcka till två lata britter. Ett av repen som var virat runt pelarna började lossna och sedan var det kört. Isärdraget, tuggat och rivet på, tragiska små bitar rep, syntetpäls och papp på golvet... Jag slängde resterna när det började bli naket och fult.

Nästa träd får bli en bastant och stadig variant. Så ett tips är att inte ta det billiga lilla alternativet utan köra på med kvalité direkt.

Just ja, jag som människa uppskattar när det går att ta loss tygdelarna och tvätta i maskin. Det blir betydligt mer hygieniskt så.

Mitt träd kommer från Petfun (tyskt märke som erbjuder frakt till Sverige), och efter tre år ser det fortfarande ut som nytt. Det har rejäla, solida stammar (inga papprör som går sönder), hållbart rep och avtagbart tyg. Min modell heter Juliette, den rekommenderas varmt! Kan se dyrt ut vid första anblick, men med tanke på livslängden och den genomtänkta konstruktionen är det ett bra pris!

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
202
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
427
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
7 918
Senast: Badger
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
583
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama