Klassindelning!

Muninn

Trådstartare
Kom precis och tänka på en sak.
Om jag red a-klass förra året, måste jag då börja i c-klass i år på första tävlingen eller gå direkt på a-klass?

helt tappat bort hur man gör ;)

Sv: Klassindelning!

Om du inte ridit under A-klass poäng på uttagningarna de tre senaste tävlingarna får du fortsätta i A-klass. Annars är det B-klass som gäller. I alla fall har det varit så tidigare.

hur är med SM ?
om man blev placerad på SM förra året, måste man ändå kvala till SM iår ?
har hört nåt om de..

Michis skrev:
hur är med SM ?
om man blev placerad på SM förra året, måste man ändå kvala till SM iår ?
har hört nåt om de..

Har aldrig hört talas om att en SM-placering skulle ge fribiljett till nästa SM, däremot är det nåt sånt för vinnare av VM. Så det är bara att ta fixa kvalpoängen i vår.

foldar skrev:
Om du inte ridit under A-klass poäng på uttagningarna de tre senaste tävlingarna får du fortsätta i A-klass. Annars är det B-klass som gäller. I alla fall har det varit så tidigare.

Så är det fortfarande! Även SM-poängen gäller som kvalpoäng men alla måste kvala till SM vad jag vet.

Tror det gäller även de som tävlade VM, de som är titelförsvarare har dock fribiljett till nästa VM, men till SM tror jag de får kvala. (vilket iofs ska vara en barnlek för dem ;) )

Ja, efter tävlingarna ;) Lite får man ju försöka i år igen... sista gången o sådär =)

Men om jag förstått detta rätt, så måste jag kolla upp de senaste tävlingarna och se så jag ridit över a-klass poäng då?
Men, annars gäller B-klass?
Inte c-klass?

Tackar! =)

(Har nämligen anmält mig i c-klass och kom plöstligt på att det kanke inte stämemr alls.....)

Precis, kolla upp de senaste tre officiella tävlingarna (inte LagSM o dyl alltså ;) ) Har du ridit över B-kalsss poäng på någon av dem är det B-klass istället. Har du ridit under B-klasspoängen också så är du nerklassad och då gäller C-klassen, Det kan ju även vara så att du FÅR tävla C-klass om du inte ridit över B/A-klass poängen mer än tre gånger.... Dvs mycket regler att hålla reda på ;)

Liknande trådar

Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
1 046
Senast: shebeen
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 199
Senast: Emro
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 471
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈