M

MissWonder

Har lite problem med dessa:

Klass 1: 1,00 m hoppning bed två faser, A:0,A:0/ A

(100+0)(60+0)
Vinnartäcke, rosett, plakett, hederspriser

Klass 2: 1:00 m hoppning bed A:1a/A

(100+0)(60+0)
Vinnartäcke, rosett, plakett, hederspriser.

Vad menas med A:1a/A ?

Sv: Klasser ?

Har lite problem med dessa:

Klass 1: 1,00 m hoppning bed två faser, A:0,A:0/ A

(100+0)(60+0)
Vinnartäcke, rosett, plakett, hederspriser

Klass 2: 1:00 m hoppning bed A:1a/A

(100+0)(60+0)
Vinnartäcke, rosett, plakett, hederspriser.

Vad menas med A:1a/A ?

A:1a menas att du rider en grundomgång, om du är felfri får du sedan när alla ridit sin grunomgång, gå in och hoppa omhoppning(alla som är felfria går vidare till det). /A står för unghästklass(alltså bedömning A)=clear round.
hoppas du förstår:angel:

Det betyder at i Avd A är bedömningen A1:a, och i avd B (unghästar) är bedömningen A...

Jag rekomenderar dig att köpa TR, och läsa NOGA!
Som alla har förklarat är det i både klass 1 & 2 en avd A (för vuxna ridhästar) och en avd B (unghästar).

I klass 1 är det A:0, A:0 / A, vilket betyder att i AVD A är det hoppning i två faser, A:0, A:0, och i AVD B är det bedömmning A.

Samma i klass 2, där dom vuxna ridhästarna hoppar A1:a och unghästarna har bedömmning A (som iofs nästan alla unghästklasser har)

Två faser som båda har bedömning A. Alla som har samma antal lägsta fel blir alltså vinnare, ingen tid räknas så länge man är inom maxtiden.

Har jag aldrig varit med om men det borde betyda att alla som ridit felfritt i fas 1 får rida fas 2, alla som får samma fel blir lika placerade, det går inte på tid.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
337
Senast: Cactus
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
841
Senast: ginnies
·
Hundhälsa 2 år gammal, HD A. I väldigt god kondition och välmusklad. Alltid betraktats som "lite klumpete", och var svår att lägga rakt vid...
Svar
18
· Visningar
1 062
Senast: AraSlei
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 009
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar