• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare MissWonder
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 1 520
M

MissWonder

Har lite problem med dessa:

Klass 1: 1,00 m hoppning bed två faser, A:0,A:0/ A

(100+0)(60+0)
Vinnartäcke, rosett, plakett, hederspriser

Klass 2: 1:00 m hoppning bed A:1a/A

(100+0)(60+0)
Vinnartäcke, rosett, plakett, hederspriser.

Vad menas med A:1a/A ?

Sv: Klasser ?

Har lite problem med dessa:

Klass 1: 1,00 m hoppning bed två faser, A:0,A:0/ A

(100+0)(60+0)
Vinnartäcke, rosett, plakett, hederspriser

Klass 2: 1:00 m hoppning bed A:1a/A

(100+0)(60+0)
Vinnartäcke, rosett, plakett, hederspriser.

Vad menas med A:1a/A ?

A:1a menas att du rider en grundomgång, om du är felfri får du sedan när alla ridit sin grunomgång, gå in och hoppa omhoppning(alla som är felfria går vidare till det). /A står för unghästklass(alltså bedömning A)=clear round.
hoppas du förstår:angel:

Det betyder at i Avd A är bedömningen A1:a, och i avd B (unghästar) är bedömningen A...

Jag rekomenderar dig att köpa TR, och läsa NOGA!
Som alla har förklarat är det i både klass 1 & 2 en avd A (för vuxna ridhästar) och en avd B (unghästar).

I klass 1 är det A:0, A:0 / A, vilket betyder att i AVD A är det hoppning i två faser, A:0, A:0, och i AVD B är det bedömmning A.

Samma i klass 2, där dom vuxna ridhästarna hoppar A1:a och unghästarna har bedömmning A (som iofs nästan alla unghästklasser har)

Två faser som båda har bedömning A. Alla som har samma antal lägsta fel blir alltså vinnare, ingen tid räknas så länge man är inom maxtiden.

Har jag aldrig varit med om men det borde betyda att alla som ridit felfritt i fas 1 får rida fas 2, alla som får samma fel blir lika placerade, det går inte på tid.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
16
· Visningar
982
Senast: Mli
·
Övr. Barn Då är tiden kommen för att önska skola till förskoleklass. I samhället vi bor finns 2 olika skolor med F-3 som man får önska mellan. Vi...
Svar
10
· Visningar
985
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag har ringt psykakuten två gånger idag, men båda gångerna har jag lagt på luren innan jag kommit fram. Jag tycker inte att mitt...
Svar
6
· Visningar
875
Senast: ginnies
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga... 2
Svar
22
· Visningar
2 442
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka