Klasser på Meeting.

A

alex_415

Jag undrar hur många klasser ni brukar hoppa på ett meeting. Det beror ju såklart på vilka klasser det är och hur långt meetinget är.
Hur många klasser hade ni hoppat på ett meeting på 2-3 dagar och hur hade ni fördelat dem ?

:bump:

Sv: Klasser på Meeting.

Jag hade hoppat 5 tror ja, beroende på vilken klass jag tävlar, men säg att man som jag hoppar 1m-110 så ade ja gjort

Första dagen: den lägsta klassen jag tävlade, 1 m i detta fallet
Andra dagen: hade nog tat 1m-110
Tredje dagen 110-110 om det fanns annars 1m-110

Är det två dagar hade jag hoppat 2 klasser/dag

Hur jag fördelar beror ofta på vad det är för bedömningar. Men jag väljer hellst att hoppa två klasser första dagen (eftersom hästen har mest ork då) på 2 eller 3 dagars meeting och sedan en klass/dag resterande dagar. Tycker det är lämpligt att hoppa 3-4 klasser på två dagarns meeting och 4 klasser på 3 dagarns meeting, men det beror förståss också på vad man har för häst. :)

Dom som går lute högre brukar gå en klass/dag. 130 första dagen sen 140 dom andra dagarna. Är det bara två dagar brukar dom hoppa 2 klasser första dagen och en andra. Och dom som inte går så högt går kanske 110 och 120 första dagen sen 120/kanske 130 dom andra dagarna

tycker det beror på vilka klasser man hoppar. rider man LC LB kanske nån LA kan man väl hoppa 5. men rider man på lite högre nivå tycker iaf jag personligen att 4 är max. jag rider aldrig mer än 4. rider LA MSV..

Aldrig mer än 1 klass mer än dagar! 2 dagars = 3 klasser 3 dagars = 4 klasser. När jag hoppade lite högre tredagars med min ponny red jag en klass/dag.(msv b - msv a - msv b + 5) Man vill ju inte komma hem med en häst som är jättetrött i kroppen och mentalt, då blir det ingen positiv upplevelse.
Men självklart beror det också på vilken häst man har och vilket skick den är i.

Men å andra sidan ska jag inte heller hoppa msv:b / msv:a . Jag ska hoppa L:B klasser bara. :)

innan när jag tävlade lågt 100-110 någon 120 så hoppade jag högst 4 klasser varesig det var 2 eller 3 dagar.. nä när vi tävlar högre (upp till 140) så hoppar jag högst 3 klasser så 1 klass/dag om det är 3 dagars och om det är 2 dagar så rider jag 2 klasser en dag och en klass en dag.

beroende på antal dagar, höjder och vad amn sitter på för häst, men runt 4 klasser på en helg är väl rimligt.

Brukar i princip alltid rida 3 klasser på ett 2-dagars meeting. Oftast 2 första dagen och en klass andra dagen t ex: 110, 120 på lördag och 120 söndag (har två hästar och ibland rider tvärtom med ena hästen, så blir det 3 klasser/dag) . 4 klasser tycker jag är för mkt på 2 dagar, men 2 klasser känns lite för lite, på den nivån i af...
Rider man 130-140 kan jag förstå att man bara rider en klass per dag. Det skulle i af jag göra då.
I helgen var jag på tredagarsmeeting och red 4 klasser. Det kändes lagom.
Red fredag: 120, 130 lördag:130 söndag:130
:banana:
MVH

Oftast en klass första dagen, två klasser andra dagen och en klass sista dagen men det varierar ju självklart beroende på häst och utbildningsnivå.

alex_415 skrev:
Men å andra sidan ska jag inte heller hoppa msv:b / msv:a . Jag ska hoppa L:B klasser bara. :)

Om du ska hoppa L:b så skulle jag nog startat 3/4 klasser på 2/3 dagar.
Vid 2 dagars 2 klasser första dagen och 1 klass andra och vid 3 dagars 1 klass första 2 klasser andra och 1 klass sista.
När ska du iväg? Lycka till :)

Näst nästa helg ska jag iväg. Har hoppat meeting förut men ja tänkte höra era andras åsikter och så också :D Om jag gör rätt å så :crazy:

Olympus skrev:
ett meeting är en flerdagars tävling.

Alex_415 - Vart e det du ska på meeting?

Kongahälla bara. Det är ju storhästklasser där också ! Ska du dit ?
Alexander ska inte vara uppstallad där utan jag åker hem på lördag eftermiddag och åker tillbaka på söndagen :D

Japp ska med ditt, men låter inte olle så uppstallad heller, är ju så nära och ska ändå inte hoppa första klasserna ngn av dagar så man behöver ju inte åka supertidigt. Då ses vi kanske där:D

Det beror helt på vilka klasser man startar samt vilka klasser som finns på de olika dagarna.

Jag hade antagligen hoppat 2 klasser första dagen, 2 klasser andra dagen och 1 klass sista dagen.

Är Olle inte halt längre? Eller hur e det med han?

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Grazing
·
Gnägg Verkar inte hitta någon GHS-tråd för i år, och jag hoppas att jag lägger den rätt! Nu är det inte många dagar kvar. Jag själv, precis...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 695
Senast: mars
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 953
Senast: zarmino
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 100
Senast: Lady_S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam