Chili
Trådstartare
Vad glad jag blev! Ägaren till hästen som jag har på foder gick med på att byta in allroundsadeln mot en ny allround eller hoppsadel som ligger bättre Därför har jag lite frågor nu, jag är en sadelnovis på många sätt. Tänkte hänga in den i affär i stan o de är duktiga på sadlar, men de vill också pracka på en det dyraste de har...
Så mina frågor;
Finns det någon bra sida om sadelinpassning? Man kan köra hästen till äffaren o få hjälp men jag har inte lust att lasta ur i ett industriområde när hon är svår att få in med. Däremot kan jag ev. åka till Sharpman eller Hästlagret, men det blir en liten resa.
Tack för hjälpen
Så mina frågor;
- Vad är det för fel när sadeln ruggar/skaver pälsen vid bossorna?
- Ska araber ha extra korta sadlar? Hon är 152 cm hög.
- Vad ska jag tänka extra på, eftersom det är en beg. sadel jag är ute efter? Vad utmärker dåligt läder tex.?
- Vad kan en beg. men välskött Wintec 500 Cair allround ligga på för pris?
- Jag och ägaren vill gärna ha en hoppsadel. Tips på bra budgetmärken? Kommer alltså inte ha råd med en märkessadel MEN sadeln ska såklart passa.
- Hur vet jag om hon ska ha en rak eller svängd bom?
Finns det någon bra sida om sadelinpassning? Man kan köra hästen till äffaren o få hjälp men jag har inte lust att lasta ur i ett industriområde när hon är svår att få in med. Däremot kan jag ev. åka till Sharpman eller Hästlagret, men det blir en liten resa.
Tack för hjälpen
Senast ändrad: