Klarade bara en månad.

lillamy73

Trådstartare
Det är väl bara att erkänna att man är hästberoende. ☺
Lämnade ut min häst på foder för ev köp i början av december.
Då pga att jag kände att jag inte hann med henne. Har man hästarna hemma på gården är det ju 365 dagar och tre gånger om dagen arbete med dem.
Klarade mig bara en månad innan jag ansåg att jag inte klarar mig utan att få umgås med häst.
Så idag blev jag medryttare på en islandshäst. ❤
Jätte spännande att byta inriktning.
Ser fram emot när jag träffar honom igen.

Fler än jag som gjort sig av med sin häst men inte klarat det?
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Det beror ju på vad man menar med att inte klara det, men jag har inga hästar kvar men har inte slutat med hästar för det. Har jobbat deltid som ridlärare, är medryttare, hjälper en kompis lite med sin häst osv. Men jag saknar att äga häst, studerar just nu så har inte riktigt råd, men håller på att bli knäpp på att vara medryttare... Speciellt när man hållt på med hästar länge och har en egen filosofi. Det är inte det att andra gör fel, men dom gör inte som mig och då blir det ”jobbigt”...
 
Jag är så glad att inte vara hästägare längre men sluta med hästar helt vill jag aldrig, som det känns nu. Att vara medryttare passar mig bra.
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag är så glad att inte vara hästägare längre men sluta med hästar helt vill jag aldrig, som det känns nu. Att vara medryttare passar mig bra.

Jag känner ungefär samma, jag ser mig inte äga en häst igen på många år. Men vill absolut inte sluta rida, och är tacksam över att ha en medryttarhäst :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn/tonåring och har sen börjat igen som vuxen tvåbarnsmamma. Är rejält mycket fegare nu, föredrar helt okomplicerade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 658
Senast: EZMK
·
Hästmänniskan Jag vet inte riktigt varför jag väljer att posta ett inlägg här, men hoppas kanske kunna få råd som kan hjälpa mig i min nuvarande...
Svar
9
· Visningar
1 744
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 522
Senast: Keb71
·
L
Hästmänniskan Hej!:) Det är så här: För en månad sen kom jag till ett nytt stall och fick låv att prova rida ägarens häst några veckor för ev. att...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
20 756
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp