Jag är orimligt trött. Sedan torsdag förra veckan har jag gått upp i arbetstid och jobbar nu 50%. Övrig tid orkar jag i princip inget alls. Jag har de flesta dagarna lyckats ta mig ut på en promenad mitt på dagen men idag somnade jag efter att ha jobbat förmiddagens två timmar. Det enda jag tänker på numera är att få sova.
Diagnosen jag har är utmattningsdepression, men jag undrar om det kan vara något annat fel också så det skulle nog vara bra att få blodprov taget. Haken är att jag är panikslagen inför det. Jag har gått i kbt för blodfobin men det löste inte problemet. För några veckor sedan var det dock en person jag känner, som jobbar som sjuksköterska, som lyckades sticka mig i fingret. (Syftet var att träna på att stå ut med att bli stucken.)
Men därifrån till att klara av att stå ut med en blodprovstagning känns omöjlig. Jag föreställer mig att vad som helst kan hända, t.ex. att jag svimmar, spyr, skiter ner mig, kan inte gå resten av dagen, kan inte äta eller dricka eller gå på toa själv, typ totalt jävla väck.
Finns det någon mer hjälp att få för att klara av det här? Kan jag få skjuts hem? Kan det utföras hemma? Kan någon finnas hos mig efteråt?