Klappa på magen

Status
Stängd för vidare inlägg.

mian1

Trådstartare
Jag hatade det redan när jag var gravid, men nu 1,5 år senare är det om möjligt ännu värre. :mad:
Det finns ju tröjor som det står "bebis" på. Kanske borde man tillverka såna som det står "tomt" på? För jag är INTE gravid igen. Det är INTE syson på gång. Däremot har jag ungefär 4 envisa kilon som inte vill gå bort och alla kilona har satt sig på magen.

Utan att köpa kort på gym och utan att äta bantningspulver - kan man ändå bli av med magen?
 
Sv: Klappa på magen

Hehe jag känner igen det där, fast det är nästa ännu värre när man försökte få ett syskon och "inget" hände och folk tjatade sig blåa om hur viktigt det var med syskon...:crazy:

Ang gravidkilon... Jo de hävdar att de ska gå bort med mortion och nyttig mat, men jag har inte provat tillräckligt länge så jag kan svara på om det verkligen fungerar...
Men jag har visserligen rasat en hel del efter Fredrik, dels gick jag knappt upp under graviditen och sen helammar jag fortfarande och han är sju månader... Han totalvägrar annan mat och det tar en hel del att producera mjölk så det räcker åt honom oxå... Jag sörjer inte kilona som rasar men jag skulle vilja att han började äta något annat...:crazy:
 
Sv: Klappa på magen

Jag fick höra innan förlossningen att mina kilon bara skulle rasa när jag ammade. Och jag hade grymt mycket mjölk och ammade i 8 månader, varav 6 månader helamning. Jag är så gott som lika vadderad nu som jag var då!
Och vi äter nyttigt. Har börjat med GI-mat. Jag rör på mig och promenerar så mycket jag hinner med.

Min farmor säger att hennes gravidkilon börjar rasa först nu - vid 82 års ålder. :crazy: Hoppas att det inte ligger i släkten.
 
Sv: Klappa på magen

jaa Speciellt när man hör andra som går ner massor, och har fet mjölk till barnet (jag ammade mkt, längre, men min kropp verkar vara "snål").
 
Sv: Klappa på magen

Lydia skrev:
jaa Speciellt när man hör andra som går ner massor, och har fet mjölk till barnet (jag ammade mkt, längre, men min kropp verkar vara "snål").
BVC-tanten påstod att jag inte hade mjölk i tuttarna utan vispgrädde. Lillan blev rund som en boll, hand- och fotleder såg ut att vara snörade och viktkurvan gick lodrätt uppåt.
Säkert smittade min vispgrädde av sig på resten av min kropp också. Sånt är inte rättvist. Kändisar har små gravidmagar och blir plattmagade och snygga dagen efter förlossningen. Och de var ju snygga och platta redan innan de blev gravida. Fanns det någon rättvisa så skulle väl alla som var bulliga innan graviditeten och klotrunda under den bli plattmagade och smärta efteråt?
 
Sv: Klappa på magen

På tal om såna där tröjor där det står "BEBIS". Min syster är gravid i 8 månaden nu och har skaffat en sån tröja, fast istället står det "MÄTT" på den. ;) :D

/ Maris
 
Sv: Klappa på magen

Maris_ skrev:
På tal om såna där tröjor där det står "BEBIS". Min syster är gravid i 8 månaden nu och har skaffat en sån tröja, fast istället står det "MÄTT" på den. ;) :D

/ Maris

Jag ville ha en med ett förbundsmärke, såna som finns på maskiner och varnar för att fingrarna ligger risigt till om man stoppar in dem i maskinen. Och med texten:
RÖR & DU DÖR
 
Sv: Klappa på magen

Jag gick ner 10 kg när jag ammade....Jag gjorde inget speciellt utan åt rätt och drack mycket vatten
 
Sv: Klappa på magen

mian1 skrev:
Jag ville ha en med ett förbundsmärke, såna som finns på maskiner och varnar för att fingrarna ligger risigt till om man stoppar in dem i maskinen. Och med texten:
RÖR & DU DÖR
Köp denna :idea:
stop_rod_ka.jpg

Det står "RÖR INTE MIN MAGE" under "STOP" :D
 
Sv: Klappa på magen

:bump: Det här är nog definitivt inte svaret du vill ha,men en vecka efter förlossningen kom jag i ett par jeans jag inte kunnat ha på flera min pöjk är nu tre månader och jag går inte direkt ner i vikt,men bli smalare:D ,ocj jag äter förjäkligt dåligt,men rör mig dock...

mitt råd är iaf,rör på dig!känner alltför många som påstår sig röra sig mycket men inte gör det mer än till postlådan och tillbaka.Jag går mycket med vagnen,och nu när det är så fina dagar så går jag extra mycket,längtade så under grav efter långpromenader så nu tar jag igen det jag inte kunnat tidigare,gå,gå och gå!:bump:
 
Sv: Klappa på magen

Stallkatten skrev:
Köp denna :idea:
stop_rod_ka.jpg

Det står "RÖR INTE MIN MAGE" under "STOP" :D


Ååhh!! en sån vill jag ha!!!

Jag hade tänkt trycka upp en med texten "RÖR DU, SÅ DÖR DU", men den där duger helt klart!!! :)
 
Sv: Klappa på magen

corona skrev:
Jag hade tänkt trycka upp en med texten "RÖR DU, SÅ DÖR DU", men den där duger helt klart!!! :)
Lysande! :idea: Den hade nog blivit en storsäljare! :D

Om du vill köpa den jag visade i tidigare inlägg så finns den att beställa här: http://www.bebistrojan.se/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
7 746
Senast: Hund!
·
Kropp & Själ Kort bakgrund: jag mådde väldigt dåligt i tonåren vilket ledde till att jag var inaktiv, tröståt en massa o gick upp väldigt mycket i...
Svar
10
· Visningar
1 744
Senast: tanten
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 022
Senast: cirkus
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
4 005
Senast: Nirvana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp