Klantiga kattskrälle - bara min?

_Viva_

Trådstartare
Mitt hjärta höll på att stanna igårnatt.
Katter ska vara viga, atletiska och ha en smått otrolig förmåga att balansera sig. Vidare har de bra koordination och avståndsbedömning. Alla katter förutom min...

Det regnade igår så han spenderade dagen inne på soffan vilket resulterade i en helsikes massa överskottsenergi vid midnatt. Snäll som jag är så bestämmer jag mig för att kasta lite boll med honom - hans favoritlek - man kastar bollen uppför trappen och så jagar han den upp och sedan ner. Enkelt.

Bara det att virrpannan blir så till sig att han springer fortare än benen hänger med vilket resulterar i att han missar andra trappsteget och far huvudestupa med nacken före in i andra trappsteget. "Tjong" :crazy:
Där blir han liggande helt stilla och jag var helt säker på att han brutit nacken med tanke på vinkeln han krockade i.
Min man plockar upp honom och han ligger lealös med nacken i konstig vinkel och ena ögat stängt.
Vid det här laget så är jag på väg att dra på mig ytterkläderna så vi kan åka med honom (det kan ju gå att rädda honom tänker jag) då ruskar missen på sig, öppnar andra ögat och sen BITER han min man i handen :love: inte hårt utan som han gör när han är på bushumör. Lilla skrutten! Sen är han helt som vanligt igen. Fick dispens för natten och sov på min kudde och verkar inte ha några men av incidenten, men fy vad rädd jag blev.
Trodde helt klart att han brutit nacken så nu har han nog förverkat minst ett liv.

Har ni också klantiga katter?

Sv: Klantiga kattskrälle - bara min?

Tja, min ramlar titt som tätt, hänt att han även kollat någon annanstans och sprungit rätt in i väggen.

katten tappa medvetande och var borta på en annan planet med nacken vinklad konstigt ...de som chockar mig mest är att du inte åkt in och kollat katten trots att "han är sitt normala ja igen":( tänk på att katter dölja smärta väldigt bra

Jadu, det skulle snarare förvåna mig om han inte har ont efter den smällen. Så öm är han säkert men i och med att han är som vanligt, sover, äter och busar så tycker vet inte att det var någon ide att åka in med honom.

Inte bara min då. Skönt att höra. :D

Mina tidigare katter har varit honor, så eleganta så och varje röresle har varit noga planerad. Inte som denna drulle till katt. Men han är inte bara knasig han är smart med. Ibland. :idea:
En morgon fick han gå ut tidigt (vilket han inte alls hade lust med men jag behövde sova) då han levde rövare och när jag äntligen krupit ner i sängen så hör jag ett "mjau"
Då har han klättrat upp på taket och sitter alltså ovanför fönstret och vill in igen. Rackare! Vet inte hur han tar sig upp men sen den morgonen använder han fönstret som kattlucka.
catflap.jpg

Till alla:
Detta fick mig att tänka på hur viktigt det är med en bra försäkring så se över era försäkringar och skaffa om ni inte redan har.

Jag har en katt som är klumpigare än mina andra katter...När han ramlar sådär så ser man på honom att han skäms! Han liksom studsar upp och tittar sig omkring och ser vääääldigt oskyldig ut!

Haha din kanske är undantaget som bekräftar regeln :rofl:

Mina brukar titt som tätt trilla ner från kattmöbeln, sen agerar dem som om det regnar :D Nån gång har min missbedömt avståndet mellan fönsterbrädan och sängen vilket resulterar i att han missar, försöker kravla sej upp men ger upp, trillar ner och går och morrar för sej själv en bra stund :p Som TUR är har det inte varit värre än så...

Vår Pixi tror ju gärna att hon är väldigt smidig, men hon är faktiskt ganska klantig. Hon har ramlat ut genom fönstret (vi bor på 2 våningen) en natt så då fick husse upp och ner och kalla på katten. Hon har iaf aldrig ens funderat på att gå ut sen dess.

Hon är inte riktigt medveten om att hon är vuxen och inte någon liten kattunge längre så ofta så sätter hon världens fart, hoppar upp på sin ena klösmöbel som ju givetvis inte håller för den farten så den gungar som tokig (och välter ibland) och en massa sånt bus. Hon har inte riktigt insett att hon är vuxen nu. Och hon skäms ju så om man skulle skratta åt henne, nu gör vi oftast inte det för vi vet att hon tycker det är jobbigt. Men en dag hälsade min syster på och Pixi ska klättra upp på klösmöbeln, bara det att när hon kom upp så lyckades hon tappa balansen och ramlade ner igen och min syster skrattade. Sen såg vi inte katten på ett par timmar, och klösmöbeln rörde hon inte på ett par dagar...
Ofta så ska hon balansera på saker (ex vår sänggavel) men det funkar inte riktigt så hon ramlar ner och försöker rädda sig med att klamra sig fast i gardinen. *suck* Eller när hon ska hoppa upp ovanpå bokhyllan och missar osv osv. Hon är mycket underhållning den katten. ;)

Senast ändrad:

Min Alva slog av sin ena hörntand i julas. Den var avslagen några millimeter ovanför tandköttet. :crazy:

Tandläkarbesök följde och där drog de ut resten, plus 3 tänder intill som var lösa. :eek:
Nu kallas hon Tandlös när jag är elak. :devil:

Fattar inte vad hon gjort, men förmodligen sprungit rätt in i en vägg. Och det var väl hennes ohängda brorsa som jagade henne förstås.

Han brukar fastna med klorna överallt, jag brukar rädda honom från möbler, kläder, mattor, klösträdet, gardinerna....

Gammeltanten (16 år) springer titt som tätt in i glasbordet med huvudet före. Halkar på mattan och har sig.

hon är gammal så hon är också ursäktad :)

Småkissarna ramlar ur stolar, kattsängar, mattes säng, bordet med mera. Ofta när de sover

Felbedömer olika hopp och ser roliga ut.

en riktig groda en av kissarna gjorde när hon var kattunge var att jaga änder.

Vi har en flock änder, familj med mamma och 6-7 ungar i vår sjö. De simmar vid kanten och Miranda (kissen) gömmer sig vid en buske, plötsligt hoppar hon ut som en flygekorre och anfaller ena ankungen, denne dyker under vattnet och Miranda plumsar i vattnet och kommer upp och ser vettskrämd ut.
Hon har inte lärt sig nånting av detta utan har nu övergått till kanadagässen och deras familjer!

Haha, våghalsig katt du har. Blir han inte bortjagad av mamma och pappa fågel?

Vi har änder, gäss och svanar utanför huset och de är inte rädda för något och rädd om sina små. Kisse har gett upp fågeljakt efter att blivit jagad av herr svan.

swan.jpg

De är ganska vänliga :) De bara simmar iväg! Det blir ett väldigt liv hos familjen And om katterna är alldeles för nära ungarna då de är på trädgårdspromenad!

Svanar har vi också och tack gode gud för att de inte försökt sig på dem. Det blir nog en trefotad katt isåfall.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka