Klänning till julafton

BulletForMyValentine

Trådstartare
Tänkte slå på stort på julafton med att faktiskt ha klänning eller kjol i år:nailbiting::p
Överraska min lilla familj som bara ser mig i jeans, tshirt och keps liksom:p

Men har inte en aning om vad som passar min kroppsform ( liten o smal men med breda axlar) och vad som är passande till julafton?
Vad tycker ni? :)

Tar gärna emot tips, ideer och förslag från er:)

Sv: Klänning till julafton

En vanlig elegant klänning i mellanlängd. Med en julig twist. Kan vara att den är röd, har glitter på sig eller paljetter. Lite extra fint.

Jag brukar ha stickade klänningar på jul :)
Finns i hur många modeller och färger som helst!

En tröja med någon kjol kan ju också vara ett alternativ om man kanske känner sig lite obekväm i klänning :) Jag tycker att det är superfint med någon stickad tröja och en kjol till jul, lagom mysigt :D

Själv ska jag i år ha en stickad, mönstrad tröja, en lång, väldigt vid kjol och brogues :)

Jag tänkte ha samma som förra året. En väldigt basic svart klänning och svarta strumpbyxor som piffas till med lite smycken. Är inte speciellt juligt alls i grunden men ändå liiite finare än till vardags utan att vara "party".

Nu har jag kikat runt lite och hittat en klänning som jag blev riktigt sugen på.
En stickad med en mysig krage:) Men min storlek fanns inte i den färgen jag vill ha (röd), funkar det med en grå istället? Om man piffar till det lite med smycken o kanske en tomte luva eller nått?:p
Tänkte också ha svarta strumpbyxor och ev stickade vita sockor till:)

Vet inte om man får länka till klänningen men provar, om inte får mod ta bort den.
http://www.bonprix.se/produkt/stickad-klaenning-gra-978786/#reviewsAnker

Tack för alla svar föresten!

Kör på den, tycker den var riktigt snygg!
Grå funkar absolut, vill du ha något rött så kör på ett längre halsband med en röd detalj på. Kanske något bredare rött armband också

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 124
Kläder & Bli fin Jag behöver er hjälp att hitta lite praktiska och snygga sommarkläder. Jag befinner mig just nu i en situation där jag behöver lite nya...
2
Svar
28
· Visningar
3 272
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Nu har jag totalt stillestånd i hjärnan över vad jag ska ha på mig på julafton i London! Jag och sambon flyr julfirandet här hemma och...
Svar
3
· Visningar
1 018
Senast: MJLee
·
Utrustning Jag hittar ingen ny sadellista efter version 2.0, så startar en fortsättning på följande tråd. Moderator får gärna radera eller slå...
Svar
2
· Visningar
2 671
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama