Klädsel vid promenad (utbruten från Störiga saker vi stör oss på, del 34)

Jag byter alltid kläder när jag ska utanför dörren. Såhär års bor jag i nattlinne inne.
Och på vintern har jag mjukisbyxor och långärmat nattlinne.

Nattlinne är inget jag vill visa mig i ute. 😅
Ja men precis så! Just nu hade jag inte pyjamas (vilket jag mycket väl kan ha) men likväl kläder jag inte vill visa mig ute i.

(Förstår inte att det var så svårt att förstå för vissa…)

Jag kom för övrigt ut på min promenad tillslut. Och bytte kläder 😅
 
Ja men precis så! Just nu hade jag inte pyjamas (vilket jag mycket väl kan ha) men likväl kläder jag inte vill visa mig ute i.

(Förstår inte att det var så svårt att förstå för vissa…)

Jag kom för övrigt ut på min promenad tillslut. Och bytte kläder 😅
Det var bara jag som inte förstod problemet eftersom att jag har samma kläder ute bland folk som i soffan. Haha
 
Ja men precis så! Just nu hade jag inte pyjamas (vilket jag mycket väl kan ha) men likväl kläder jag inte vill visa mig ute i.

(Förstår inte att det var så svårt att förstå för vissa…)

Jag kom för övrigt ut på min promenad tillslut. Och bytte kläder 😅
Jag tycker inte klädbytet var speciellt svårt att förstå, att man har olika kläder hemma och när man går ut. Men att man måste ha olika kläder för att man tar en promenad jämfört med att man gör något annat bara för att man riskerar att bli lite varm.
 
Jag tycker inte klädbytet var speciellt svårt att förstå, att man har olika kläder hemma och när man går ut. Men att man måste ha olika kläder för att man tar en promenad jämfört med att man gör något annat bara för att man riskerar att bli lite varm.
Riskerar att bli lite varm? Jag svettas så det rinner längs ryggen av en vettig promenad, allt jag har på mig måste i tvätten.
 
Hen måste ju byta om antingen före eller efter och tyckte att det var jobbigt. Även om man går ut så måste man ju (ja i alla fall jag ) byta om någon gång.
Och om jag ska gå till mig själv motionerar jag i träningskläder då kläderna förr eller senare blir fula av svett.
Du missar att det var en promenad, inte motion, antar att du inte tar på dig träningskläder för en promenad på stan tex.
 
Du missar att det var en promenad, inte motion, antar att du inte tar på dig träningskläder för en promenad på stan tex.
Nej det missade jag inte. Jag blir svettig av en promenad och det är jag alltså inte ensam om.
Kroppen vet ju inte om jag är i stan eller någon annanstans. Så om jag gått promenad i stan (byn för min del) så har jag antingen träningskläder eller så får jag ta av mig vardagskläderna när jag kommer hem.
 
Jag byter alltid kläder när jag ska utanför dörren. Såhär års bor jag i nattlinne inne.
Och på vintern har jag mjukisbyxor och långärmat nattlinne.

Nattlinne är inget jag vill visa mig i ute. 😅
Haha, samma här. Jag är inte speciellt brydd av mig, men ut på gården och till soptunnan/postlådan är nog det längsta jag går med mina urtvättade mjuka "haremsbyxor" :D
Jag behöver också byt kläder efter en helt vanlig promenad, jag har väldigt lätt för att svettas.
Är det vettig temperatur ute så kan jag klara mig någorlunda bra på en promenad, men är det ens lite på varmare sidan så svettas jag lätt. Så fort pulsen går över gångpuls så svettas jag också ganska rejält.
 
Intressant! Jag har dock svettats väldigt lätt hela livet, även när jag har varit väldigt otränad 🤭

Och för mig är det tvärtom, oavsett hur tränad/otränad jag är så svettas jag väldigt lite (vilket har varit en jädra tur, ett av mina eksem blir ofta värre av svett). Även om jag tränar med rätt bra puls så svettas jag ingen större mängd.

Bara min mamma funderade på att röra sig så började hon svettas något kopiöst så jag har inte ärvt det iaf! :laugh:
 
Precis, behöver man byta om för att gå en promenad? Blir man varm eller svettig kan man ju ta en dusch efteråt och byta kläder innan man sätter sig i soffan.
Jag tolkade @Krålus som att hon inte har särskilda kläder för att gå en promenad utan det är bara att lyfta på rumpan från tex soffan och gå ut genom dörren och gå promenaden. Och det är vad jag håller med henne om också, och undrade då om man måste ha andra kläder för att man svettas? Alltså INNAN själva promenaden.
Beror väl på hur man är klädd när man slasar runt
hemma? :D
Hemma, inomhus, är jag inte (anständigt nog) påklädd för att möta folk eller visa mig offentligt.
För att inte tala om att åka till stan. DÅ är jag nödd och tvungen att byta kläder. :rofl:
Golf-tshirten (den med 18 hål) är inte lämplig bland folk.


Tillägger: en chef jag hade definierade "hemma" som en plats där han kan gå naken
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hamnat i en ond spiral där jag har ett sug hela tiden. Mitt problem har ju varit anorexi men helt plötsligt har jag upptäckt att...
2
Svar
30
· Visningar
4 098
Senast: Qelina
·
Relationer Säkert femhundrasjuttielfte granntråden, men men. Är så less på mina grannar så jag håller på och spyr. Egentligen visste jag knappt...
Svar
16
· Visningar
2 559
Senast: Oldie
·
Övr. Barn Jag sitter här, helt utmattad känner jag, efter en tids krångel med sonens skola, vilket igår eskalerade till en full protest från...
Svar
9
· Visningar
2 159
Senast: oz_joj
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 176

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp