Klädsel vid utställning

Sv: Klädsel vid utställning

Nej det står ingenstans vem det är som ställer ut (det vet inte ens vi som ställer ut). Står bara antalet anmälda hundar per ras!

Ägare står väl i katalogen? men de e ju inte alltid ägaren som visar.

Kan ju säga vad jag ska ha i stockholm i helgen: Röd chiffongtopp med lite silverglitter runt kragen, svart pennkjol som går till knäna, svart kavaj som är uppknäppt, hudfärgade strumpbyxor, röda ballerina och glitterörhängen och rött nagellack med glitter :p
Precis som Miao tar jag tillfället i akt och klär upp mig inför utställning. Tycker dessutom det ser proffsigare ut och intrycket i ringen blir mer positivt = större chans att vinna. (och studier har visat att man vinner i större utsträckning om man har röda kläder på sig ;))

Låter som att du kommer att vara skitsnygg :)

Jag håller med om att snyggt klädd med kläder som har rätt passform för sin kropp ser SÅÅ mycket fräschare och proffsigare ut.

Det är tråkigt när man ser folk som försökt att klä upp sig och vara fina men så fallerar allt på att passformen på kläderna är helt fel. Eller bara för stora eller för små O_o

Lycka till och hoppas det går bra i helgen :)

Jag körde svarta jeans, en rosa glittrig tröja som matchar gravidmagen och svart kort kavaj.

Hunden fick ett verry good, det tar sej :) lite valpig i sina rörelser fortfarande men goda förutsättningar. För låg mankhöjd oxå så hoppas hon växer på sej lite till!

Låter som att du också var en riktig snygging :)

Kul att det gick bra med hunden :)

Finns det ingen bild på er? En sån här tråd behöver bilder ;)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 416
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Man förstår ju det är högre krav på en nationell/internationell än en liten inofficiell osv, men ska de inte bedöma hundens exteriör &...
Svar
12
· Visningar
1 337
Senast: Duvan
·
C
Hästmänniskan Som så många andra har jag stalldilemma just nu. Jag tog hem min dam från fodervärdarna lite snabbt bestämt, snabbare än det var...
Svar
12
· Visningar
1 354
Senast: Curtice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka