Klädsel vid utställning

Sv: Klädsel vid utställning

Lite OT kanske, men ställs västlaikorna och östlaikorna var för sig eller tillsammans? :)

Delvis KL och OT

Haha, när jag var och tittade på Piteåutställningen (förvisso inte en lika tjusig utställning som Hundmässan i Stockholm) i sommar noterade jag att alla som ställde jämthund hade Fjällräven-, Lundhagsbyxor eller liknande. Det kändes som att det hade varit ett oskrivet regelbrott att inte ha det. :p

(Nu tycker jag att sånt är snyggt och absolut passade med hundrasen, så jag var nog mest imponerad och lite avundsjuk. ;) )

Hur många vet vad en västsibirisk laika är ;) kanske ska komma klädd som ryskgrottmänniska ;)

Har ju tysk jaktterrier oxå, där verkar de va mer klädkod.

Jag skulle nog satsa på en ett par snygga jaktbyxor och en snygg tröja/skjorta som överdel. Om man googlar på bilder på västsibirisk laika utställning så verkar det vara rätt klädkod! ;)

KL

Jag som dagligdags går i hundträningskläder med Haglöfsbyxor och kängor, tar de fåtal utställningar jag åker på som en chans att få klä upp mig lite extra (de tillfällena är få i mitt liv :D ). Kjol/klänning, paljettlinne, kavaj... Jag gillar glitter och glam :up:

(ställer brukshund i bruksklass om det spelar någon roll)

Några suddiga bilder på olika My Dog klädslar kanske sitter på sin plats för att visa vad jag menar :D!

my-dog-2013-2.jpg

sdc10883.jpg

sdc10866.jpg

Jag har bara varit på älghundsklubben, gissa klädseln där ;)

Får se vad jag kan knåpa ihop. Får inte på mej mina byxor iom magen å herrbyxorna är lite fladdriga i benen.
Men de lutar åt svarta jeans och någon snygg överdel. Har en kort kavaj som kan funka uppknäppt.

Var för sej, å jag e ensam :(

8 östlaikor är vi i af, så lite konkurrens finns ju där..

Klädsel med jämte

BIR i år
1095117_410179452435998_1965343361_n.jpg

BIR i år
131013-lilly2_zpsd8502d30.jpg

Stockholm hundmässa för 2 år sen som junior med VG
380063_342633285754144_1234401344_n_zpsf05c546c.jpg

Har inte riktigt bestämt vad jag ska ha för klädsel med laikan än. Hon är ju mestadels svart hon..

Men tävlar alla laikor tillsammans? Så va de inte på älghundsklubben.
Min är junior.

Men det är ju jättehärligt! Tror jag måste skaffa jakthundsras så jag också "får" ställa ut i mina Fjällräven... :D

Ring C 36 Börjar kl. 09:00Foss Arne,
NorgeIsländsk fårhund 16
Lapsk vallhund 21
Alaskan malamute 14
Norsk älghund, grå (gråhund) 17
Norsk älghund, svart 3
Östsibirisk lajka 8
Rysk-europeisk lajka 1
Västsibirisk lajka 1

Ring C 36 Börjar kl. 09:00Foss Arne,
NorgeIsländsk fårhund 16
Lapsk vallhund 21
Alaskan malamute 14
Norsk älghund, grå (gråhund) 17
Norsk älghund, svart 3
Östsibirisk lajka 8
Rysk-europeisk lajka 1
Västsibirisk lajka 1

Ja..?

Jag har också fått pm:et och jag och min laikatik har precis som det står 7 stycken konkurrenter

Jag som tolkade dej att fast jag är ensam så har jag ju dom 8 östlaikorna som konkurrenter. Då undrade jag hur de skulle gå till.

Såg du BIR gråhunden från Ammerutställningen? Föraren iklädd arbetskläder och stålhätteskor :D ;)

På säkutställningar får man se det mesta i klädväg och koppelväg..

Men jag har i af beslutat att det blir vinröda strumpbyxor, gråmelerad kjol, vinröd stickad tröja och svarta små kängor som är klädseln i Stockholm med laikan! Snyggt och hon syns bra mot kläderna.

KL

Jag som hade nakenhund förut och ställde i "grupp 9 kretsen" har nog sett allt :D

Själv brukade jag ha streetskor, jeans och kavaj. Helt och rent! Tror bästa resultatet var på stora stockholm i unghundsklass typ kom 3:a eller 4:a eller nåt...

Men han hade vippande öron så som vuxen sedan gick det inte så bra i ringen

Reviderar klädseln och kommer att ha den gråmelerade kjolen, de svarta kängorna men med ett par tjockare vita tights och en vit stickad tröja istället. Kände för att matcha vovven lite :D

Kan ju säga vad jag ska ha i stockholm i helgen: Röd chiffongtopp med lite silverglitter runt kragen, svart pennkjol som går till knäna, svart kavaj som är uppknäppt, hudfärgade strumpbyxor, röda ballerina och glitterörhängen och rött nagellack med glitter :p
Precis som Miao tar jag tillfället i akt och klär upp mig inför utställning. Tycker dessutom det ser proffsigare ut och intrycket i ringen blir mer positivt = större chans att vinna. (och studier har visat att man vinner i större utsträckning om man har röda kläder på sig ;))

kan man inte hitta på internet vilka som ställer ut eller är det "hemligt" för utomstående? (stora sthlm)

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 416
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Man förstår ju det är högre krav på en nationell/internationell än en liten inofficiell osv, men ska de inte bedöma hundens exteriör &...
Svar
12
· Visningar
1 337
Senast: Duvan
·
C
Hästmänniskan Som så många andra har jag stalldilemma just nu. Jag tog hem min dam från fodervärdarna lite snabbt bestämt, snabbare än det var...
Svar
12
· Visningar
1 354
Senast: Curtice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka