Klädsel vid tävling....

S

solenbakommolnet

Jag har en liten fundering... får man tävla i mörka ridbyxor? Jag tycker mig bara se medryttare som har vita:D

Någon som vet?:bow:

Sv: Klädsel vid tävling....

Ja du får tävla i mörka ridbyxor.
I FIPO (tävlingsreglemente för islandshästar) står det följande:
Vi internationella tävlingar skall ryttarna bära ridkavaj eller enfärgad sporttröja eller väst, ridbyxor med ridstövlar eller jodhpurs och jodhpursskor.

Inget om färgen på byxorna.

/Malin

Även om det är trevligt med lite omväxling så tycker jag det är trevligt att de flesta verkar behålla den "klassiska" tävlingsklädseln med ljusa ridbyxor och kavaj.:)

Jag tycker också det är snyggast med vita ridbyxor, men de blir skitiga så fort att jag tröttnat, och tävlar nu i svarta, ser hyfsat prydligt ut det med, och hoppas man inte får poängavdrag bara för det? :D

Första tävlingen regnade det så mycket så jag hade bara mina vanliga jodphurkängor, svarta skoridbyxor och en North 66 Iceland jacka med Ishestars logotype på ryggen.
Nu på senare år har det blivit vita ridbyxor och kavaj, men i år tänkte jag eventuellt ta min klubbjacka istället för kavaj på en tävling som lite omväxling.
Annars tycker jag ju det är snyggt med kavaj och vita ridbyxor!

Håller med om att vita ridbyxor och kavaj är snygg men har fått en sorts klubbjacka, eller det var en provtyp för en landslag jacka för Sverige för några år sen..har en häftig blå färg..ska börja ha den på tävlingar:rofl:

//loddie

Ja, klart det tycker jag med :) stilrent ska det vara för min del med kavaj och vita ridbyxor. Tycker det ser så elegant och stiligt ut.

Jag har en grå tävlingskavaj jag. Skulle vilja ha en kritstrecksrandig, den är cool :D

Förra säsongen red jag i vita ridbyxor och kritstrecksrandig kavaj. Vi såg snygga ut men presterade inget vidare (med tanke på hästens kapacitet då...).

Nu har jag tröttnat på att köra ridbyxorna i blekmedel 4 ggr efter varje tävling och dessutom trivs jag inte i shortchaps. Så nästa säsong blir det antingen kritstrecksrandiga skoridbyxor (om jag hittar några som matchar kavajen perfekt) eller svarta skoridbyxor istället.

Har fått för mig att man får tävla Islandshäst i stickad tröja..eller är jag helt ute och cyklar:o ?

Tibra skrev:
Har fått för mig att man får tävla Islandshäst i stickad tröja..eller är jag helt ute och cyklar:o ?
Ja, i en sk. "Islandshästtröja". En sådan klassisk som de stickar på island. En "äkta" sådan är gjord i ull eller liknande och har enfärgad bakgrund ex. grå och vit "rand" med islandshästar över bröstet och axlarna.
Lite svårt att beskriva om man inte sett dem själv, men det brukar alltid minst vara en som tävlar i en sådan.
// Cicci

Jag tror jag vet vad du menar. Isånafall har vi en sådan hemme, den fick vi av vår tränare, som hon köpt på island :) Fast den är inge skön tycker jag, riktigt stickig, men snygg e den.

Ja men man får väl bara ha stickade tröjjan på sig;)
Och dessutom inte allför tät-stickad.. så det luftar då man rider i fart:rofl:
Men jag tycker det är snyggt med stickad tröja!

Du menar rida utan undertröja?
Det skulle jag aldrig klara, den kliar ju så dant.
Om jag skulle ha en sån tröja utan undertröja på mig skulle jag utveckla eksem eller liknande.

Men alla tröjor kliar väl inte:crazy: ?
eller så får man väl ha ett tunnt, tunnt linne under..

Nicke skrev:
Jag tycker också det är snyggast med vita ridbyxor, men de blir skitiga så fort att jag tröttnat, och tävlar nu i svarta, ser hyfsat prydligt ut det med, och hoppas man inte får poängavdrag bara för det? :D

Variation förnöjer!! Jag tycker att det ska vara lite mer informellt... vet själv en som pryder upp sig från topp till tå med diverse attribut och så får hon 2.5 för ren grisepass, det tycker jag är ganska fjantigt. Nu menar jag inget illa med det mer än att jag tycker att man ska ta tävlingarna för vad det är, för mig är det en kul grej.

På fipotävlingar har jag haft blåa ridbyxor och enfärgad matchande tröja. Och håll i er nu, på fimarkeppni har jag tävlat i plufsig jacka (det var ganska kallt) vanliga ridbyxor och GYMPADOJOR!!! Men det var kanske det vinnande konceptet :angel: ??
Sen har jag haft randig stickad tröja på andra firmakeppnis, gäller ju att tänka lite taktiskt och sticka ut lite också.... :cool: :cool:

Bjuder på en bild:
mariaundrivalborg.jpg

Snyyyyygt va!! :devil: :cool: :devil: :cool: :devil: :cool:

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
506
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 319
Senast: Murray
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka