Klädsel: Polo eller plastrong?

pinky

Trådstartare
Måste skaffa tävlingsklädsel om jag ska rida Elvira på 3-årstestet...

Kavaj, ljusa ridbyxor och nya, fräscha stövelskaft/shortchaps måste alltså införskaffas. Men jag är totalt orutinerad på detaljerna, så jag måste fråga er om vad man ska ha "i halsen".:)

Enklast vore ju att bara ha en vit polotröja, som även funkar under den mörka tröjan jag kommer att ha när jag visar henne avsuttet.

Men räcker det, eller måste jag ha plastrong till också?

Senast ändrad:
Sv: Klädsel: Polo eller plastrong?

Vit polotröja går bra. (hoppas att jag inte ljuger nu, har bara koll på dressyr-TR, så om det är det som gäller går det bra med polo iaf)

Tackar för svaren!:bow:

Det låter ju enkelt och bra!:)

måste fråga er inbitna tävlingsmänniskor, tittar folk snett på en om man har "fel plagg i halsen" lite på samma vis som folk tittar en extra gång om man kommer med vojlock på tävling? har noll koll :D

jag brukar ha polo tröja när det är kallt ute men annars har jag en vit t-shirt och en krage samt en lite "tjockare vit under kragen.

Nej, det har jag aldrig sett/varit med om. Så länge man har hela och rena kläder så :p

Måhända...

Men jag vill bara genomföra detta så enkelt och praktiskt som möjligt, därför skippar jag nog plastrongen om jag inte måste ha den.:angel:

Formuleringen är denna: "Kavaj och vit polotröja eller skjorta med vit slips eller plastrong".

Jag tolkar det som att man bara behöver ha plastrong eller slips om man har just skjorta?

Ja, jag tolkar det likadant.
När det är kallt så rider jag med polo, även om det råkar vara nationell tävling :angel: (fast jag försöker ha plastrong eftersom det är snyggast :p . Men det är dumt att få förfrysningsskador bara för vara snygg ;) )

Men eftersom du ska visa unghäst så tycker jag absolut du ska ha polo och inte plastrong - mycket stilrenare eftersom det ändå bara är hästen du ska visa och inte nån vanlig dressyrtävling. De gånger jag har vatt på sådana evenemang har jag bara sett polokragar eller slipsar (på männen).

Liknande trådar

Träning Läste igenom det nya reglementet för kvalitén och läste till min stora förvåning att man inte längre får bära sporrar. Är det någon som...
Svar
6
· Visningar
1 566
Senast: Vita_N_6520
·
Dressyr Kan någon hjälpa mig att tyda det där sista? Får man tävla med polotröja utan slips eller måste man ha det? Jag blir inte klok på det!
2
Svar
22
· Visningar
4 755
Senast: Songbird
·
Dressyr Här kommer ännu en klädsel-tråd. Om den ska ligga på utrustning flyttas den väl, och om någon nyligen ställt samma fråga och jag missat...
Svar
15
· Visningar
4 815
Senast: Mountains
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka