Klädkod - mörk kostym?

Idas

Trådstartare
Hoppar in från Ungdom!

Ska eventuellt på bal på mitt universitet och klädkoden är mörk kostym. Har läst runt lite och kommit fram till att det för kvinnor är en knälång klänning i finare tyg.

Det finns ju knappt några knälånga klänningar som är någorlunda snygga! Blir man halshuggen om man har en något kortare klänning? Är långklänning helt förbjudet?

Sv: Klädkod - mörk kostym?

Skulle nåt sånt här kunna passa?
14015902_TotalEclipse_001_Main.jpg

14021328_Black_003_ProductLarge.jpg

14011699_PlumPerfect_002_ProductLarge.jpg

14015644_WildAster_002_ProductLarge.jpg

Knälång betyder ungefär till knäet, inte slutar mitt på knäet eller nedanför knäet. Ingen kommer mäta din kjollängd med linjal även om du så skulle komma i rumpkort. En enkel långklänning (inte balklänningsstuk) händer det att tjejer kommer i, men det är inte så vanligt. Vanligaste längden är nog cirka en decimeter ovanför knäet, mina kostymklänningar varierar från mitt på knäet till nästan två decimeter ovanför. Med andra ord oroa dig inte så mycket över längden utan välj en klänning som du gillar och som är uppklädd utan att vara avklädd eller med "balklänningskänsla".

Hoppar in från Ungdom!

Ska eventuellt på bal på mitt universitet och klädkoden är mörk kostym. Har läst runt lite och kommit fram till att det för kvinnor är en knälång klänning i finare tyg.

Det finns ju knappt några knälånga klänningar som är någorlunda snygga! Blir man halshuggen om man har en något kortare klänning? Är långklänning helt förbjudet?

Tycker kortare än knälång är helt ok till mörk kostym (men kanske inte muskort). Men det verkar vara en konstig kombo med mörk kostym och bal??

(Bal brukar betyda ännu flashigare klänning än den hellånga du har till frack, en som är vid nog att dansa i. Även om det helt och hållet stämmer att knälång eller kortare klänning är rätt till mörk kostym. (om jag inte helt kände till eventet och människorna som skulle gå skulle jag nervöst ringa och fråga).)

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 192
Senast: MML
·
Äldre Jag ska på en lite finare fest om ett par veckor, där klädkoden är kostym/långklänning. Att bara hitta en (någorlunda) "långklänning"...
8 9 10
Svar
199
· Visningar
24 044
Kropp & Själ Känner att jag behöver få skriva av mig. Har lidit av akne sen tonåren och är nu 36 och aknen är kvar.... Känner mig just nu bara så...
2
Svar
38
· Visningar
4 828
Senast: EmmaBovary
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar