Klädkod kavaj

masterchef

Trådstartare
Hej allvetande buke, jag behöver er.

Jag ska på reccegasque på fredag och klädkoden är kavaj. Hur mycket kan man tumma på reglerna egentligen? Jag har verkligen ingen knälång klänning och ingen budgetar köpa en för. Har denna dock, i svart. http://www.asos.com//Asos/Asos-Gold-Strap-Detail-Swing-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=3135210

Vad tror ni? Är en bit längre än modellen så den är ju inte lika lång som på henne.. Vad för skor passar till? Kavaj eller någon fin kofta? Eller inget alls?

Hjäääälp! :eek:
 
Sv: Klädkod kavaj

Skulle absolut säga att den funkar, med antingen kavaj eller kofta. Nåt över axlarna.

Låter studentrelaterat? Fråga faddrar etc då hur strikt det brukar vara, är nog lite olika i olika sällskap. Kavaj är ju inte den finaste klädkoden (men ändå uppklätt) så det känns ju lite mindre strikt då tycker jag (men jag är absolut ingen expert).

På våra sittningar varierade det iallafall en hel del.
 
Sv: Klädkod kavaj

Nu vet jag inte vart du pluggar, kanske skiljer det sig lite mellan de olika studentstäderna.

Klädkoden är egentligen ganska strikt, men är det någon gasque där man kan tumma lite på reglerna är det just reccegasquen. Klädkoden är ju till för att alla ska veta hur man bör klä sig, inte ett krav för att få komma. Gå dit och ha kul i den klänningen, men det kan vara bra att hålla ögonen öppna efter en gasqueklänning sen :) Jag gjorde precis samma sak på min första gasque, gjorde en tråd här på buke och frågade om det gick bra med en klänning som slutade ovanför knäna. Buke är allt bra ibland ;)

Hoppas du får kul på din gasque :)
 
Sv: Klädkod kavaj

Klart du kan ha den klänningen! Förutom i mycket speciella sammanhang är klädkoder till för att gästerna ska känna sig bekväma och inte komma till festen och inse att alla andra har en helt annan nivå på kläderna. Är man bekväm med att vara "felklädd" får man vara det, även om det finns risk att folk som tror sig veta saker om stil tycker sig ha rätten att titta elakt eller t om påpeka... På en reccegasque vore det helt sjukt att sätta några som helst krav, många går ju på sin första gasque och en och annan bor säkert i resväska i brist på fast boende. På den senaste reccegasquen jag var på såg jag en tjej i jeans och en snygg tröja, det var antagligen det bästa hon kunde fixa fram.

Det där med knälängd brukar för övrigt tolkas som mitt på knäet +/- en decimeter men jag vet erfarna gasquebesökare som går i både kortare och betydligt längre. Det handlar om riktlinjer, ingen kommer kolla med ett måttband ;)
 

Liknande trådar

Äldre Jag ska på en tillställning med jobbet där det står klädkod kavaj. Det är en stor baluns med hela bolaget, folk reser från hela landet...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 237
Senast: Petruska
·
Äldre Är medbjuden till en stor formell fest på mammas jobb om ett tag där det på inbjudan stod "Klädkod: Kavaj". Då jag inte är överdrivet...
Svar
5
· Visningar
1 529
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp