Klädfråga

Noteca

Trådstartare
Får man rida i ett linne som har kragar? Mitt linne jag tänker på ser ut som en t-shirt utan armar. Det är altså inga smala axelband utan tyget går ända ut till armfästet. Tänkte ha det under en vanlig collegetröja, men om det blir varmt? Kan jag rida i linnet?
:bow:

Det borde gå. TR säger ju att det ska vara tröja med krage.. ingenting om hur långa ärmarna måste vara. Jag rider i en tröja med väldigt kort ärm och krage när det är varmt iaf.. kan ju inte vara så stor skillnad på det?

Jag skulle inte göra det. Axlarna skall inte vara bara är vad jag hört, utan det skall vara ärm på dvs t-shirt med krage som minimum.

Tack för era svar! JAg hittar inget i TR om hur lång ärmarna ska vara... Det är ju bara en CR men jag törs inte chansa och bli diskad för en sån sak... :confused:

Förr har jag för mig att det stod med krage och ärm, men det gör det ju inte i det nya TR när jag ser efter. Så frågan är om man inte kan få lov att göra det. För brunbrända armar och svalka är inte fy skam. Det finns ju jättesnygga tröjor med en liten krage och utan ärm. Så man får väl prova och se om man någon tvingar en att byta före start. :D Det är ju inte hela världen. Så se du hur det går och låt oss veta.
Hälsning Maja

Ok, ja min plan är att ha detta linne på mig som alltså kan beskrivas som en pikétröja som man klippt bort ärmarna på. Jag ska ta på mig linnet när jag åker till tävlingen och visa upp mig i sekretariatet och fråga om jag får ha det på mig. Får jag inte det så får jag låna sambons vita pikétröja (som ju är liite stor)och ha den under collegetröjan. Jag vill helst ha vita kragar, jag vet att man inte måste det men jag vill! :p

Jag meddelar här vad dom sa ang linnet!

Ja gör så. Sedan är det ju inte säkert att bara för att det blir godkänt att rida med det på en ritt, att de anser samma sak på en annan. Det beror säkerligen på domarna på just den tävlingen. Men bli diskad bör det väl inte finnas någon risk att bli, men definitivt bäst är att påpeka det som du säger före start.
Hälsning Maja

Nej säkerligen måste man nog fråga igen på nästa tävling om jag tänkt använda linnet då. :smirk: Alla dommare är ju olika som sagt. Fast det är ganska dumt. Antingen får man eller inte tycker jag... Överallt alltså.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad har ni ammat i? Jag skulle vilja hitta lite nytt till amningsgarderoben, jag är trött på att dra upp hela tröjan bland folk och...
Svar
13
· Visningar
758
Senast: WildWilma
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 686
Senast: Farao
·
Kläder & Bli fin Nu skulle jag vilja ha svar av er som har liknande storlek som mig- 105/110 f/g. Utan bh har jag inga problem men strax efter att jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 543
Senast: Scata
·
Utrustning Vad har ni och vad är ni nöjda med? Det känns som att jag har provat igenom hela sortimentet. Jag har provat alla hööks, både deras egna...
2
Svar
31
· Visningar
4 076
Senast: JennyLz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV