Klädfråga, snabbt svar väldigt önskvärt!

Sparrisen123

Trådstartare
Min kavaj måste ha krympt ( för inte kan jag ha blivit större :angel:;)) och är lite i tightaste laget tycker jag :o
Funderar på vad jag ska rida i istället på tävling. Får jag ha en "2 i 1-tröja" som ser ut som en enfärgad, v-ringad tröja med vit skjorta under? Jag är inte säker på vilken sorts krage det är, tror den är platt. Har FÖR mig att "skjortan" sticker ut i ärmarna också. Någon som förstår vad för slags tröja jag menar, som kan svara på om jag får tävla i en sådan med säkerhetsväst över?
På lokal tävling ska jag tillägga.

Sv: Klädfråga, snabbt svar väldigt önskvärt!

Ja, på lokal tävling behövs ej kavaj :)

Nä, det vet jag :)
Men när jag läser i TR förstår jag det som att det är skjorta PLUS tröja som gäller, men min är ju tröja med låtsasskjorta i halsen... Så då blir jag osäker på om jag får rida i den.

på lokal tävling så kan du ha nästan vad som helst under säkerhets västen, så du kan ha din tröja.

Jag kom på att domaren inte lär kunna se om det är skjorta + tröja eller låtasskjorta heller... Hur jag nu tänkte :o
Men vad bra, då får tröjan hänga med på tävling! :)

Om du är under 18 år behöver du inte ens ha kavaj på nationella tävlingar,bara du har säkerhetsväst går det bra med vilken tröja som helst under bara den inte har kapuschong......

KL (förlåt)

Någon som vet hur bestämmelserna är gällande säkerhetsväst och kavaj om man är över 18? Jag vet ju att man inte behöver ha kavaj oavsätt ålder på lokal nivå, men hur är det sen?

Hittade detta i TR: Säkerhetsväst av godkänd typ, ska bäras vid all ridning på tävlingsområdet, av alla ryttare fram till och med det år ryttaren fyller 18 år. Säkerhetsväst får bäras under eller utanpå ridjackan. Ryttare som bär säkerhetsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj, med endast långärmad tröja eller långärmad skjorta under västen utan att det är att betrakta som oreglementsenlig klädsel. Gäller vid alla typer av tävlingar.

Jag förstår bara inte om det sista; "ryttare som bär sökerhetsväst har möjlighet att rida utan ridkavaj..", gäller alla ryttare eller bara de under 18... Någon som har mer koll än jag? Har inte tävlat på mer än lokal nivå sedan jag var under 18, och dessutom verkar mycket regler ha ändrats sedan dess.

Alla som har väst får rida utan kavaj, oavsett ålder.
Men du måste ha långärmat.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka