Kläder vid träning??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Amiable
  • Startdatum Startdatum
A

Amiable

Hej!

Vad har ni på er när ni tränar?

Kanske låter som en hel sjuk fråga men jag har noll kunskap om trav.. nyfiken*

Sv: Kläder vid träning??

nu under vintern så blir det ett vinterställ ifrån Brizy, hanskar (dubbla vid minusgrader :angel: ), vinterskor, 1-3 par sockor, mössa vid körning hemma, hjälm + öronvärmare vid körning på banan, halsduk, glasögon

när det är plusgrader (upp till ca 15) så brukar ja ha överdragsbyxor, en tunnt fodrad jacka, hjälm/mössa/keps, hanskar, glasögon, sockor, vinterskor eller stålhätteskor

när det är varmt (över 15 grader) så brukar det bli så lite kläder som möjligt :D

Händer det inga olyckor hemma menar du?:angel:
/Lines-kör ALDRIG utan hjälm,och INGEN kör mina hästar utan hjälm.Punkt.

Jag har en stor tunn walhsten dress,hängselbyxa och jacka och varierar det jag har under efter väderleken!
Håller fö. med Lines om att hjälm alltid ska vara på!:cool: det går ju fort ibl.!:banana:
Om det är kallt så har jag en "rånarluva" och vanliga fleece handskar (med vintätt överdrag vid behov)

anledningen till att jag inte har hjälm när jag är hemma och kör är att jag har så konstigt format huvud så ALLA hjälmar trycker på ett eller annat sätt så det slutar alltid med huvudvärk :crazy: och när man sitter och kör häst 4-6 h per dag så vill man liksom göra det LITE bekvämt för sig ;)

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
443
Senast: Pegasus63
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
987
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 831
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar