Kläder vid tävling

dengra

Trådstartare
Hej! :)

Vad får man egentligen ha för kläder när man tävlar?

Har läst svenska tillägget, men det står bara att man får ha klubbjacka och islandströja utöver de som står i fipo. Har tyvär inte tillgång till fipo, så vad får man egentligen ha? :)

Sv: Kläder vid tävling

Islandströja eller klubbjacka, kavaj. Hela rena enfärgade matchande ridbyxa kort och gott.

En rättelse, jag tror inte man tar det så hårt även om byxan skulle vara randig eller tvåfärgad eller vad du vill. Det viktiga är bara att man ser hel, ren och proper ut.

Tips från en gammal tävlingsräv:

Om man inte har kavaj och vita ridbyxor så tycker jag att det är snyggast med antingen:

Ridstövlar alt. skor och chaps (utan fransar! :eek:), enfärgade ridbyxor i neutral färg, vit polotröja och antingen en figursydd tröja (dvs, ingen plufsig collegetröja) i färg som matchar byxorna. Går att hitta i närmsta klädaffär!

Alt. skoridbyxor och kängor/jodphurs.

Då behöver man inte slå på stora trumman och ha hela tävlingskittet med kavaj, men man ser ändå proper, stilig och tävlingsklädd ut för en billig peng! :)

de var bra tips! :)
Lite sent ute för att införskaffa ngt sådant, då jag ska tävla imorgon. Men till nästa helt klart. Blir nog bara svarta ridbyxor, vitt linne och klubbjackan. Eller islandströjan. Har inte riktigt bestämt mig.

Men får man ha bara en figursydd tröja? :) För det är ju varken kavaj, islandströja eller klubbjacka.

Ja, det går bra. Du får dock inte rida i bara linne om domarna inte gett tillåtelse till detta, men det kanske inte var aktuellt!

nja, spöregn och linne lät väll kanske inte som världens höjdare ;)

Så egentligen kan man rida i det mesta som ser lite mer "propert" ut?

fråga. jag har tänkt tävla i islandströja i morgon men nu står det på vädret att de ska bli väldigt soligt. går det då bra med en vit figursydd tröja eller liknande?

Man får rida med antingen islandströja eller sport tröja avsedd vid ridning, själv fick jag en varning vid ett tillfälle när jag red i en islandströja för att domaren inte tyckte det såg ut som en sådan. Det varningen fick domaren ta tillbaka när jag tog av mig tröjan och visade upp sticklappen.:devil:

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
263
Senast: Roheryn
·
Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
715
Senast: Squie
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
551
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025