Kläder vid körning ?

Underbar

Trådstartare
Vad har ni på er när ni kör ? Jag har börjat tröttna på att alltid ha regnbyxor, stora byxor. Jeans är obekvämt att ha i stallet tycker jag. Ridbyxor har jag på mig ibland men det känns konstigt eftersom jag inte rider :D

Sv: Kläder vid körning ?

Oftast mjukisar här med. och är det kallt så åker thermobyxorna på.
Så föredrar jag ett par sköna joggingskor till. Men även gummistövlarna är heta favoriter. Så har jag min självlysande jacka på och getskinnshandskar och ibland en brun mössa med massor av ludd.
Hmmm, tur ingen ser en . Hade ju helt klart hamnat på förstasidan i en modetidning. Eller inte....

Vanligtvis mjukisbyxor med täckbyxor över den här årstiden :D Annars kan man ha "vanliga" träningsbyxor eller liknande, har ett par från HM som är alldeles underbara :) T-shirt och sweatshirt, täckjacka, mössa och vantar och ev halsduk så är man redo för kylan :D

thermo thermo thermo .. :)

med långkallingar under.
På sommaren har jag stålhätteskor och jeans eller mjukisbyxor. Linne? Väst?

Något jag alltid har är min militärtröja med hög dragkedjekrage och supervarmandasfunktion. Den finns på ÖB för 25 spänn. sval på sommaren varm på vintern.

Det verkar som de flesta har mjukisbyxor, får ta och köpa några såna . Blir ju så smutsigt så här års så får köpa ett gäng :D

Längtar tills man kan ha linne till sommaren;) Fritt för armarna nu känner man sig som en paket med allt man har på sig. :angel:

Skoteroverall och skoterstövlar förstås. Det är ju kallt!

Sedan är det händigt att bara kränga av sig overallen och stövlarna när man kommer tillbaks, dra på ett par jodphurs och vara lagom klädd under för att greja i stallet etc.

Mjukisbyxor eller typ träningbyxor. På vintern med täckbyxor och den tjockaste jackan jag hittar:D Plus en massa under. Brukar se ut som ett munintroll.

Mjukisbyxor eller typ träningbyxor. På vintern med täckbyxor och den tjockaste jackan jag hittar:D
Plus en massa under. Brukar se ut som ett munintroll.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
616
Senast: Mli
·
Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
357
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
410
Senast: Lavinia
·
Fordon Efter att maken köpt en helelektrisk city car i kombination med att jag börjat med häst på en lite mer seriös nivå igen och slutat...
2
Svar
34
· Visningar
1 600
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka