Kläder till träningstävling

Sv: Kläder till träningstävling

Bara du är hel och ren så! Brukar/brukade ha blå eller svarta ridbyxor, matchande tröja och ngt vitt i halsen om jag har, typ. polotröja.

Vad som helst :p
Kan dra vad jag hade på mig sist:

Hjälm
HG skjorta med långa ärmar
Gråa ridbyxor, märket minns jag inte just nu, :p
Svarta läderstövlar
Sporrar

Också underkläder :p

För det första heter det väl inte träningstävling längre har jag för mig, men vi vet ju alla vad du menar så jag behövde nog inte påpeka det :p

Sen är det väl olika från klubb till klubb skulle jag tro, men de flesta har nog inte så petiga regler.

Slutligen vad jag brukar ha. Jag brukar ha så här (lekt lite med bilden, skyltar etc :D ) och så här om det är hoppning med placeringar, men då kanske det inte räknas som träningstävling? Typ polluxhoppning och sånt.

Annat hade jag inte men det brukar vara antingen ljusa (typ vita) ridbyxor och nån mörk tröja eller mörkblå ridbyxor och nån mörk tröja jag har. Lite extra matchad vill man ju försöka vara :p

Antingen vita ridbyxor å klubbjacka med polotröja under eller vanliga rena ridkläder:P

Real_Life skrev:
För det första heter det väl inte träningstävling längre har jag för mig, men vi vet ju alla vad du menar så jag behövde nog inte påpeka det :p

Det står träningstävling på pappret dit man ska anmäla sig så... vet att det kanske inte heter det men eftersom dom skrev så tänkte jag att det var bäst att skriva det samma =)

Vad du vill finns inga krav på annat än att du är hel och ren.

Ett par ljusa ridbyxor o en mörkare tröja eller jacka.

Jag brukar bara vara prydlig...
Putsade stövlar
Rentvättade ridbyxor - ljusblårutiga
Vit skjorta eller polo
Väst som matchar byxorna - ljusblå fleece
Avborstad hjälm
Handskar

Hästen ordentligt avborstad
Rent schabrak - i regel vitt
Läderutrustningen åtminstonde avtorkad från den värsta leran ;)

Tja, så såg jag och pållan ut när vi red träningstävling i slutet av januari och jag tyckte det var lagom. Vissa kom i vita ridbyxor, men det tyckte jag var lite väl överdrivet till en pay and jump. Fast jag hade nog övervägt det om det hade gällt programridning. Då vill man ju ge ett bra intryck eftersom dressyr trots allt är en bedömningssport.

Apo

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
472
Senast: MiniLi
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 183
Senast: Badger
·
Småbarn Det är mycket kring kläder just nu när hösten är igång. Hur märker ni barnens kläder? Vi har klisterlappar och de sitter ju utmärkt på...
2
Svar
22
· Visningar
1 191
Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
993

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025
  • Inkorsningsmetod

Hästrelaterat

Omröstningar