Kläder till sjukgymnast?

millan10

Trådstartare
Ska till sjukgymnasten nästa vecka. Ska då få göra lite fler och större övningar så jag skulle komma ombytt. Vad ska man egentligen ha på sig? Träningskläder? Typ träningsbyxor och en tröja? Ska man ha skor också? Någon som vet?

Beror väl på vad det är du ska träna. Det viktiga är väl att du har bekväma kläder som sitter bra och som du kan röra dig i, och skor som ger bra stöd.

Jag har alltid kört på korta träningstights och t-shirt med långbyxor ovanpå som åker av när det ska tränas/kännas/behandlas. Beror väll vars man har problem men de jag varit hos (inriktade på sport och träning) vill gärna att man har tighta kläder och fördel om den problematiska kroppsdelen lätt går att få klädfri (i mitt fall knän och vrister)

Just det, har med träningsskor också.

Ska till sjukgymnasten nästa vecka. Ska då få göra lite fler och större övningar så jag skulle komma ombytt. Vad ska man egentligen ha på sig? Träningskläder? Typ träningsbyxor och en tröja? Ska man ha skor också? Någon som vet?

tights o sportbh är ganska skönt. Om du ska jobba med överkroppen vill de gärna att tröjan åker av så att de ser o då är det skönt o inte ha sin mest avslöjande BH kanske.. haha (Bara jag som råkar ut för massa snygg-naprapater?!) . Kan tänka mig att korta tights kan vara bra av samma skäl om du ska behandla ben/vader.

Nu har jag bara varit hos sjukgymnast på grund av benbrott, och i början var det helt enkelt fråga om kläder som jag överhuvudtaget kunde få på mig (med andra ord, träningsbyxor = bra, jeans = helt omöjligt). Men jag skulle vilja säga att ha kläder som du känner dig bekväm i, och som du kan röra dig fritt i. Nu har jag gympaskor/sneakers till 99,9 % av alla gånger jag har skor på mig, så i det hänseendet var det aldrig något problem för mig, men jag skulle nog ta med träningsskor om jag hade haft såna som du brukar ha om du tränar inomhus.

Är ryggen som jag ska behandla. Funderar på att ha mina längre tighta byxor som jag brukar ha vid jogging. Eller mina kortare byxor. Sportbh skulle jag helst vilja ha på mig, men vet inte om den är i vägen om han ska kolla på musklerna vid skuldrorna. Sist jag var där blev det en helkroppsundersökning så alla kläder åkte av (inte underkläderna).

tights o sportbh är ganska skönt. Om du ska jobba med överkroppen vill de gärna att tröjan åker av så att de ser o då är det skönt o inte ha sin mest avslöjande BH kanske.. haha (Bara jag som råkar ut för massa snygg-naprapater?!) . Kan tänka mig att korta tights kan vara bra av samma skäl om du ska behandla ben/vader.
Kan väl säga att min inte ser så dålig ut. Blir lite pinsamt att ta av sig framför honom. ;)

En Bh som går att knäppa upp är väl att rekommendera (ska han kolla ryggen kan du ju alltid "hålla för" om det känns jobbigt)
Ha byxor som inte är höga i midjan, och så skulle jag väl inte rekommendera allt för små/"avslöjande" trosor heller ifall du faktiskt inte kan behålla byxorna på (det är ju hans jobb att kunna göra en rättvis bedömning, så då är det ju bra om du kan göra det han ber dig om) och så törs jag lova att för hans del spelar det ingen som helst roll hur du ser ut, annat än i ryggen :)
Bekväma byxor alá mjukisbyxor eller träningsbyxor är väl att rekommendera :)

Jag avskyr att klä av mig inför folk som ska klämma och känna, men vill jag ha hjälp så får jag väl helt enkelt stå ut med det...

En Bh som går att knäppa upp är väl att rekommendera (ska han kolla ryggen kan du ju alltid "hålla för" om det känns jobbigt)
Ha byxor som inte är höga i midjan, och så skulle jag väl inte rekommendera allt för små/"avslöjande" trosor heller ifall du faktiskt inte kan behålla byxorna på (det är ju hans jobb att kunna göra en rättvis bedömning, så då är det ju bra om du kan göra det han ber dig om) och så törs jag lova att för hans del spelar det ingen som helst roll hur du ser ut, annat än i ryggen :)
Bekväma byxor alá mjukisbyxor eller träningsbyxor är väl att rekommendera :)

Jag avskyr att klä av mig inför folk som ska klämma och känna, men vill jag ha hjälp så får jag väl helt enkelt stå ut med det...

Haha, ja, de är som tur är proffs! Mina har dock alltid grejat sportbh trots att jag knäcker genom i princip varje kota i ryggraden och får nålar både här och där. (Har problem med skuldran)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 086
Senast: Sassy
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 718
Senast: Badger
·
Kläder & Bli fin Minst en till spelning med Martin och Tess ska jag på, och kan nog bli mer. 🤭 MEN, jag behöver (Villhöver!) roligare kläder ha på mig...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: Trott
·
Kläder & Bli fin Helt sjukt! Jag och två kompisar ska på Mello i Eskilstuna i februari. Jag som inte ens vet var Eskilstuna ligger på kartan..... På...
2
Svar
31
· Visningar
2 273
Senast: kamomillo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter