Corax
Trådstartare
Liten blir fem månader på onsdag och den senaste veckan har jag börjat fundera mycket på kläder.
Han brukar få följa med på äventyr utåtvänd i sele vilket han tycker är toppen.
Men nu när det blev så kallt så är jag rädd att han fryser. Än så länge har han inte varit ledsen eller gnällig när vi varit ute men igår var han rätt kinkig resten av kvällen efter vi kommit hem. Han har blivit väldigt kall om händerna men framförallt fötterna vid utevistelse. Då hade jag ändå långärmad body/byxor med fötter och en hyfsat tjock overall med hela fötter och vändbara ärmslut.
Han är varm och gosig i övrigt.
Vad har ni på era små om de sitter i sele nu och när det blir ännu kallare? Är det ens genomförbart att ha dem i sele på vintern?
Hur mycket kläder kan man trycka på dem?
Och hur vet man att de fryser? Skriker de alltid?
Kan de förfrysa fötter även om resten av kroppen är varm??
Ge mig alla tips och tankar ni har!!
Han är en sån nyfiken och social kille så jag vill verkligen inte trycka ner honom i en vagn bara för att...
Han brukar få följa med på äventyr utåtvänd i sele vilket han tycker är toppen.
Men nu när det blev så kallt så är jag rädd att han fryser. Än så länge har han inte varit ledsen eller gnällig när vi varit ute men igår var han rätt kinkig resten av kvällen efter vi kommit hem. Han har blivit väldigt kall om händerna men framförallt fötterna vid utevistelse. Då hade jag ändå långärmad body/byxor med fötter och en hyfsat tjock overall med hela fötter och vändbara ärmslut.
Han är varm och gosig i övrigt.
Vad har ni på era små om de sitter i sele nu och när det blir ännu kallare? Är det ens genomförbart att ha dem i sele på vintern?
Hur mycket kläder kan man trycka på dem?
Och hur vet man att de fryser? Skriker de alltid?
Kan de förfrysa fötter även om resten av kroppen är varm??
Ge mig alla tips och tankar ni har!!
Han är en sån nyfiken och social kille så jag vill verkligen inte trycka ner honom i en vagn bara för att...