Sv: Bebis på vintern
Materialet är inte desamma, om jag inte missminner mig så har Urban ett annat yttertyg. Urban är mer som de andra åkpåsarna, skillnade mon vanlig åkpåse och Urban är han det medföljer en förlägningsdel till den och de gör att barnet kan ha den längre.
Sen är Urbans överdel är i dun istället för ull, derdelen är i ull. Jag föredrar ull då den absorberar fukten mycket bättre än vad dun gör. Du kan även inte ta ut fodret för att bara tvätta yttertyget som du kan med classic.
Classic viker man själv ihop påsen ovhhar snören som du knyter ihop påsen med istället för dragkedja som Urban. De kan vara lite bökigt i början men man lär sig fort. Jag knyter endast upp den översta resten är knytna hela tiden. Fördelen tycker jag är att man kan vika upp påsen utan att behöva dra upp dragkendjorna, man kan välja att öppna lite eller mycket. Sen kan du göra den bredare om du vill, längre. När bäbisen är som inst så har det ytterligare ett lager ull över den eftersomfliken som man viker upp för att inte få in någon luft går att juster (svårt att beskriva.
Man kan även använda den som täcke om man ska bort, lekfilt mm. Sen är den helt i ull och du kan ta ur innertäcket och bara tvätta yttertäcket.
Sen kan man använda bärplatta till classic o ha den som mjuklift vilket du inte kan till Urban.
Jag föredrar helt klart classic, så dne är så mer flexibel, i ull och otroligt varm.
Här ser du skillnaden.
Classic
Urban