Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Skaffa aldrig eget hus med vedeldning.
Det har jag och det är aldrig kallare än +20 grader här och "ouppduschbara" mängder hett vatten finns dygnet runt till dusch när än man vill på dygnet
däremot så får man ju räkna med att när det är 10-15 grader kallare än normalt och då under en längre tid så är det inte konstigt att det kan vara svårt att hålla temperaturerna i faqstigheterna.
Precis. Pojkvännens familj har vedpanna och jag får sitta i linne hemma hos dem eftersom de gärna har närmare 25 grader inne. Inga problem så länge man lägger på ny ved då och då. Pojkvännen eldar i kamin och där är problemet snarast att det blir för varmt.Och när jag eller sambon är frusen och dessutom eldar i kaminen kan det nästan bli lite för varmt
Fast hemma hemmma kan vi ha -30 en vecka i sträck och jag har aldrig haft en bostad som inte hållt värmen ändå... Jag har faktiskt aldrig haft kallt eller något sådan föräns jag flyttade söderöver...
Med tanke på att vi en längre tid har haft -28 grader kallt så tycker jag det är acceptabelt med 16-17 grader inne.
Är man ute ett par timmar i den kylan så är det VARMT att komma in till 16 grader.
Precis så har det varitJag skulle dött. Min kropp fungerar inte om det är +20 eller kallare. Jag har ont i alla leder och blir helt orkeslös.
Jag skulle dött. Min kropp fungerar inte om det är +20 eller kallare. Jag har ont i alla leder och blir helt orkeslös.
*KL*
Jag skulle aldrig palla att bo i ett hus som är svalt på morgonen när man stiger upp för att sedan elda igång det. Eller kan ni elda på kvällen så det är +25 på morgonen också???? Ni som tycker det blir för varmt när man eldar.
Precis så har det varit
Pojkvännen, som bara har kamin, måste elda på morgonen. Nu när det är rätt så kallt ute är det ganska svalt på morgnarna. Men jag har större problem med att det blir så varmt när man eldar än att det är svalt på morgonen! Jag gillar ju att ha runt 18 grader inne.Jag skulle aldrig palla att bo i ett hus som är svalt på morgonen när man stiger upp för att sedan elda igång det. Eller kan ni elda på kvällen så det är +25 på morgonen också???? Ni som tycker det blir för varmt när man eldar.