• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare miss_strandberg
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kladdkaka, fast med vanilj

Jo de kan vara FÖR kladdiga. När det inte går att skära upp en bit flr att de är så slemmiga att de sitter kvat i formen är de för kladdiga.
 
Sv: Kladdkaka, fast med vanilj

Jo de kan vara FÖR kladdiga. När det inte går att skära upp en bit flr att de är så slemmiga att de sitter kvat i formen är de för kladdiga.

Att använda ett ord som "slemmigt" om kladdkaka skulle jag kalla helgerån! ;)

Du kanske borde satsa på vanliga chokladkakor/brownies eller sockerkaka med chokladsmak? Eller så kan du vispa ihop ingredienserna istället för att bara röra ihop dem. Då får du en fluffig kaka istället.
 
Senast ändrad:
Sv: Kladdkaka, fast med vanilj

Att använda ett ord som "slemmigt" om kladdkaka skulle jag kalla helgerån! ;)

Du kanske borde satsa på vanliga chokladkakor/brownies eller sockerkaka med chokladsmak? Eller så kan du vispa ihop ingredienserna istället för att bara röra ihop dem. Då får du en fluffig kaka istället.

Jag vill inte ha en fluffig kaka, då hade jag bakat en sockerkaka. Jag vill ha en kladdkaka. Sega kanter, kladdig i mitten.
 
Sv: Kladdkaka

2 ägg
1,5 dl mjöl
3 dl socker
1 dl kakao
2 tsk vaniljsocker
100 g smör
½ tsk salt

1 näve frysta hallon

Blanda ihop de första ingredienserna, häll i en form med löstagbar kant och bakplåtspapper längst ner. Lägg på hallonen och grädda i 25 min. Servera med vaniljglass. Mums!
 

Liknande trådar

Mat Jag skulle laga ett recept igår och efter en översättningsmiss från min sida råkade jag köpa och använda ringblomma istället för...
2
Svar
22
· Visningar
722
Senast: sthu
·
Hemmet Söker en ram som är minst 51x51 cm men det är okej med några centimeter till. Har hittat 50x50 men det är för litet för det som jag vill...
Svar
9
· Visningar
297
Senast: Lingon
·
IT & mobiler Jag vill tatuera in mina barns namn men jag vill göra det i min mormors handstil för att på så sätt bära även henne med mig genom livet...
Svar
1
· Visningar
280
Hemmet Jag har fått ett par bitar fin hälleflundra. Men jag har aldrig lagat det och vore tacksam för tips på bra recept.
Svar
4
· Visningar
193
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp