klåda i ansiktet...

N

Naggur

min lilla dvärgpinscher på 5,5 år började igår att klia sig i ansiktet. han är lite överkänslig mot en del foder och han har lätt sommarexem. Han fick tuggben i förrgår, men precis dom benen brukar vi alltid köpa, så jag tror inte att det är dom. fick en biabädd av mamma åxå som han sov i för första gången i natten till igår. har duschat honom och smörjt in med barnolja. de har hjälp en del. han va lös i magen idag, men åt precis som vanligt efter det. det verkar inte vara något fel på honom i övrigt, förutom att han ser sjuk ut pga att han kliat runt ögonen så de är svullet. tips mottages tacksamt.
 
Sv: klåda i ansiktet...

ingen som har några tips eller som har någon aning vad det beror på?

ska jag behöva skriva på vovve.net:crazy:

dom e så otrevliga där:mad:
 
Sv: klåda i ansiktet...

mammas ena hund kliade sönder nosen för några år sen, hon tog med honom till veterinären och där konstaterades nån svampinfektion om jag inte minns helt fel
 
Sv: klåda i ansiktet...

okej, tack. jag tror han reagerade på nått ute. lånade en tratt av mamma igår och efter några timmar såg det mycket bättre ut. han fortsatte nog bara att klia för det kliade i "såren".
 
Sv: klåda i ansiktet...

antar att det var så våran gjorde också, kliade och så blev det infektion (han brukar alltid "torka näsan" i mattor jämt och ständigt)
 

Liknande trådar

Hästvård Om ni haft häst med den skada, hur lång behandlingstid med mediciner har ni fått? Min ponny får återkommande ögonskador och på min...
2
Svar
21
· Visningar
9 033
Senast: Hanna_b
·
Hästvård Blir så trött! Min ponny har hela livet haft problem med att hennes ögon svullnar och, hon kliar sig och får sår på hornhinnan på...
Svar
6
· Visningar
3 518
Senast: TantEster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp