Klä sig rätt!

lisa412

Trådstartare
Jag har börjat en NH kurs. Det finns inget ridhus så vi kommer vara ute oavsett väder och vi arbetar mycket från marken så man blir ju inte lika varm som när man rider, därför känner jag att jag behöver skaffa mig bra kläder så jag inte fryser ihjäl..

Lager på lager har man ju hört men vad/vilka exakt funkar för er?

Jag har ett underställ i merinoull som funkar bra. Sen har jag dessa byxor som inte är varma alls men de funkar som ett yttre lager så vad bör jag ha därimellan?

Vad ska jag ha på överkroppen? Mina krav på jackan är att den ska tåla regn och vara lätt att röra sig i.

Jag brukar ha underställ, typ underarmour. Sen bara vanliga outfitten ovanpå. Jag hatar olika lager kläder med passion, värsta som finns.
Men underarmour funkar faktiskt.

Rider jag har ridbyxor med fleece på insidan, ska jag markarbeta mycket har jag samma byxor med underställ under.

Viktigaste tycker jag är en jacka som inte släpper in vinden, fryser så fruktansvärt i blåsväder, fick ett tag ta en såndär vindjacka över vanliga jackan bara för att slippa skaka :o

Jag har börjat en NH kurs. Det finns inget ridhus så vi kommer vara ute oavsett väder och vi arbetar mycket från marken så man blir ju inte lika varm som när man rider, därför känner jag att jag behöver skaffa mig bra kläder så jag inte fryser ihjäl..

Jag har ett underställ i merinoull som funkar bra. Sen har jag dessa byxor som inte är varma alls men de funkar som ett yttre lager så vad bör jag ha därimellan?

Vad ska jag ha på överkroppen? Mina krav på jackan är att den ska tåla regn och vara lätt att röra sig i.
Stierna Equestrian Sportswear :love:
Jag lever i deras kläder i stallet, på fritiden och även på jobbet, det är den enda underställströja som är torr efter en dag i uniformen.

Jag är frusen av mig och om vi inte är mitt i sommaren med 25 grader så kör jag hela kitet.
Underkropp: Underställ+byxor (ridbyxor/stretchbyxor/mjuka jeans)+överdragsbyxor/kjol, stadiga kängor med ullsockar.
Överkroppen: underställ+tröja (ull)+ordentlig jacka som går ned över rumpan och är hög i halsen+mössa+handskar.

På vintern har jag termo överst. På vår/höst softshell eller liknande som skyddar från vind/väta och håller kvar värmen. Jag har ett par outdoorsbyxor från nightmare som är jättebra och tål det mesta. Har även en ridjacka från uhip som är enormt bekväm, faktiskt värd det höga priset.

Det är så mycket lättare att klä av sig om du blir för varm, än att långsamt förlora värme och sedan stå där tandklapprandes och desperat. :down:

Jag har Galvin Green golfkläder - fodrade regnbyxor och regnjacka. Vind och vattentäta med Goretex ... Hutlöst dyra, men golfare kan det där med att klä sig funktionellt och efter väder ..

Liknande trådar

Övr. Hund Vad använder ni för promenadkläder under hösten/vintern? Börjar bli dags för mig att handla in nya kläder inför kallare årstiden och...
Svar
16
· Visningar
1 682
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I april ställde jag ut en regnmätare i min trädgård. Fram till och med Valborgsmässoafton regnade det en del, men från första maj blev...
Svar
4
· Visningar
1 687
Senast: MJLee
·
Träning Var på NH-kurs i söndags eftersom klubben anordnar kurser i säker hästhantering under våren. Jag har alltid varit nyfiken på NH och...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 676
V
Hästmänniskan Ja, är du en riktig hästmänniska? :) *Du planerar din graviditet enligt tävlinssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 226
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar